Une campagne spécial LMS ![]()
![]()
Bon, le dernier update m’a convaincu, je demande le refund.
J’ai un doute : les 15% de retenue, c’est sur le total payé sur GF ou le prix du pledge + fdp + TVA ? Parce que concrètement, ils ne paieront pas de fdp et la TVA ne sera pas collectée.
Pourquoi la dernière Actu ?
Car à part expliquer les derniers scult et le rangement, y’a 0 News ![]()
Sinon, oui, je pense que c’est sur la somme global ![]()
Amha c’est justement ca ![]()
Mais du coup, pourquoi ?
On a deja beaucoup de renseignement VS d’autre campagne. On a même le livre de règle depuis pas mal de temps… donc oui, c’est clivant, mais bizarre de dire ça suite à la dernière Actu ![]()
Bah p’tet parce que, pour lui, le projet n’avance pas (comme lui le voudrait). Ce qui est loin d’être faux.
Moi ça sera, ça passe ou ça casse car :
1-J’aime beaucoup la proposition d’un boss battler typé euro.
2-Je n’ai pas ce type de jeu dans ma ludo.
3-La DA roxx du poney
.
4-j’arrête les socios-financements.
Donc advienne que pourra.
On a quand même quelques infos. Le report grâce à une liste de changements de gameplay me donne l’impression que ce qu’on nous a vendu était un jeu très loin d’être développé et que ça ressemble à une (très belle) coquille avec pas mal de vide.
J’attends encore la dernière vague de Nova Aetas Renaissance, donc le temps de (re)développement chez LMS, je suis vacciné.
Reste la DA et les figs mais en étant lucide, j’ai déjà suffisamment à peindre.
Si ça sort, on verra à ce moment-là si je remets au pot.
Et j’ai encore Blasphemous chez eux.
Ça malheureusement, on ne peut être d’accord.
C’est quelque chose qu’ils ont mis en avant en avril-mai et confirmé en juin dans leur Actu en disant reprendre tout les feedback pour améliorer l’essence même du jeu; du coup on sait que ça prend quasi 1 an de délai direct… mais qu’il le reconnaisse et travaille dessus ne changera pas le fait qu’il n’avait pas forcément bien été joué / équilibré auparavant ![]()
La DA envoie quand même du lourd. Hâte de l avoir pour peindre les vampires, en esperant que le système de jeu soit chouette. En tout cas j y crois toujours pour l instant !
J’avais bien poncé le jeu quand j’ai eu le proto, je n’y suis pas retourné depuis. J’ai du mal avec les mods TTS de jeux avec beaucoup de cartes, c’est toujours le bordel.
Je regrette qu’ils se lancent avec des projets midrange comme celui qui est en campagne actuellement au lieu de se focaliser sur l’essentiel. Je comprends le besoin de faire rentrer des capitaux, mais Grifoni ne vas pas rapporter grand chose pour le temps qu’il aura demandé.
Leur intérêt d’après moi serait plutôt de se tourner vers des partenariats d’édition, comme l’a évoqué mon camarade, et de limiter leur travail créatif à ce qui est déjà sur le feu.
Dans la dernière news, ils parlent du design général des cartes mais rien sur la time line.
J’arrive, j’arrive
.
Autumn Show!
New card design and… Marku!
Hello, guys and gals!
Today’s update is one we’re particularly excited to share: not only the arrival of a terrifying new Nemesis miniature, but also the reveal of the final graphic design for the Core Game cards!
Let’s go!
Meet Marku – The First Vampire
An ancient shadow stretches over the battlefield…
Feared even among his own kind, Marku is the First Vampire, an eternal schemer who moves history’s pawns from the shadows—and now steps onto the battlefield as one of the game’s most dangerous and strategic Nemeses.

In gameplay, Marku thrives in control and escalation. His main mechanic revolves around stealing Bite Tokens from the Troupers’ boards, converting them into Crimson Drops, a unique resource that empowers his skills and pushes the game toward its climax.
-
When Marku has 8 Crimson Drops, each of his cards gains terrifying new effects, and may even trigger an instant loss for the players.
-
But if he starts his activation with less than 8, he compensates by summoning Minions—more and more for each missing Drop.
This creates a chilling dilemma for players:
-
Keep your Troupers clean of bites to delay Marku’s power spike
-
Or take the risk and face a growing swarm of Minions led by his personal assassins?
Indeed, Marku has his favorites. In battle, he’ll often be flanked by Assassins, deadly Minions who reflect the network of spies and killers he has used across centuries to manipulate wars, betray kings, and rewrite the fate of empires.
(Whispers even say that the fall of Constantinople itself was part of his plan — forcing Vlad to seek Marku’s “help” in defending his homeland, sealing a blood pact that transformed the fearless Count into the Vampire Champion we now know…)

A master manipulator, Marku prefers to strike from afar, letting his pawns weaken the enemy… but when the time is right, he won’t hesitate to deliver devastating blows with his cursed blade, The Crimson Sword.
Do you have what it takes to break the oldest vampire of them all?
A New Look for Blood – Final Card Graphics Revealed!
Let’s talk design! After dozens of test sessions and countless layout iterations, we’re proud to present the final visual style for all Core Game cards. Let’s go through them together!
A quick note: as you’ll see, the card text is in Italian. Translation is about to begin, but in this update, we wanted to focus on their final design (and in this way, we can avoid giving away too many spoilers… unless you can read Italian!).
Event Cards

These cards bring dynamic twists to your Nemesis encounters, acting as side objectives that—once completed—reward players with bonuses andunlock new action slotson the Night Board, giving you the tactical edge you need to survive.
Location Cards

Explore the darkest corners of Vlad’s Castle! Each card represents a unique map layout, with associated rewards based on whether you’re facing a standard Nemesis or an Obnexus variant (aka “nightmare mode”).
Minion Cards

Reworked from the ground up for clarity and speed of use. Each Minion now features astreamlined card layoutfor faster activations and easier tracking of their skills during gameplay.
Nemesis Reaction Cards

The core of every boss fight! These cards dictate the Nemesis’ lethal behaviors. We’ve introduced a visual distinction: Interruption cardsnow have a bold red top and are triggered instantly, often delivering devastating attacks but leaving the Nemesis exposed. Time your counterattacks wisely!
Tactic Cards

The heart of each Trouper’s gameplay! Finally, by popular demand,every Tactic card now includes its own original illustration, making them easier to read and even more thematic. As always, Tactics can be customized and expanded across your campaign, allowing you to refine your personal build session after session.
Looking Ahead…
With this update, the Core Box is now fully locked in; new card designs were the last major pieces of the puzzle. Our focus now shifts to the final polishing of the Rulebook, which is already very close to its final version. We aim to share the English version as soon as possible.
Starting next month, we’ll begin diving into the expansions—a chance to explore even more dark corners of this blood-drenched world—while continuing to spotlight some of the most anticipated characters in the game.
Yes, Vlad.
Yes, Hunters.
You know we’re talking about you. ![]()
Thank you for sticking with us, for cheering us on, and for helpingBloodevolve into something truly worthy of your faith. See you next month for the Holiday Update!
C’est clair c’est relou, surtout pour un jeu qui était annoncé pour decembre 2025…..
On peut s’estimer heureux si on l’a en 2026 amha.
Beaucoup de commentaires demandent des informations sur les délais mais aucune réaction de lms, un peu naz en terme de com.
Oui, ils manquent gravement de réactivité sur ce sujet. C’est au mieux inquiétant.
Sur leur discord, une personne a dit que ce devait être 2026 et pas 2027.
Ça vaut ce que ça vaut…
Mouais

Au contraire, on y croit. Jusque juin-juillet, après on se dira c’est trop tard pour la fin d’année ![]()
Perso le jeu m’a fait de l’oeil et j’étais plutôt optimiste. Mais là ils sont repartis au fond du gouffre.
Blasphemous a été correct mais pas sur que ça suffise.
Sinon l’update laisse toujours présager un jeu incroyable (dans tous les sens
).