Cosmic Balance - livraison octobre 2017

Lien KS / La fiche du jeu

467 contributeurs ont engagé 35 321 $ pour soutenir ce projet.

Résumé : Jeu de cartes avec une balance au cœur du Bien ou du Mal par des anciens de Magic: The Gathering.

Pledges : 49$

Le premier topic ayant disparu dans les flammes de l’enfer, j’en relance un!

Update 32 et ça arrive bientôt !!!

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Le jeu sera disponible en boutique et la DA est vraiment wahoo :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: (bon ya que la DA, Alexandra… :kissing_heart:)

aucune idée de ce qui s’est passé. Des choses disparaissent, parfois :frowning:

[quote quote=184091]aucune idée de ce qui s’est passé. Des choses disparaissent, parfois :slightly_frowning_face:

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C’était pas le jeu le plus suivi non plus de toute façon !

Moi jveux bien celle qui présente la vidéo <3

[quote quote=184149]Moi jveux bien celle qui présente la vidéo <3

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Alexandra qu’elle s’appelle, charmante dame hein :wink: c’est son Monsieur le coauteur :blush:

À elle seule, elle m’a fait pledger :wink:

Haha! coquinou va :stuck_out_tongue: Mais je te comprends :wink: En tout cas, ce plateau me fait penser à Cerebria.

News Facebook (qui sera suivi d’un update) avant l’envoi aux backers (bon ça aurait été bien de le savoir avant :wink:)

Hi Backers! A large update will go out tomorrow but here's some answers to some of the questions we've been getting:

Our Mistakes
Some errors slipped through that we didn’t find until after we had gone to print. We apologise for these and will rectify them to the best of our ability.

Number of Players
We changed the “official” number of supported players from 2-5 to become 2-4. We also didn’t do a good job of informing people of this change. We wanted it to be 2-5 players but our playtesting revealed slow gameplay and some bad experiences with 5 players and we ultimately decided the game was better capped at 4 to reduce the chances of these bad experiences. However, the game can support 5 players if this is important to your play group.

The only rules modification needed for 5 players is in distributing the God Power cards at the beginning of the game. For 5 players you should deal 1 good god power and 1 evil god power to each player. Then shuffle all the remaining god powers together and deal 1 to each player. Each player then picks 1 good and 1 evil power to keep. This should have been included in the rule book.

Wizard Powers
Wizard powers do not work on Wizards, Angels, or Demons. Any card that says otherwise is a typo and should have this errata.
More Questions

Do Restore Tokens refresh?
No, each player can only use one Restore Token per game unless a power or card ability gives them more. The main purpose of Restore Tokens is to prevent the Cosmic Balance from getting too heavy on one side and impossible to tip.

Can you play Restore Tokens during the resolution of other abilities?
No. You can play them as you would play an action on your turn, although it does not consume an action. Play them only before or after the resolution of any other actions.

Do Curses Stack?
Yes. There are no limits on how many Curse Tokens Cultist players can put on any player or players. Each Curse Token reduces that player’s VP total at the end of the game.

What Happened With the Social Goals Cards?
During the campaign our backers unlocked several social goals, such as Angel of Light, Storm Angel, Demon of Ruin, and Lightning Demon. Without these unlocked cards, the basic version of the game contained 30 beyond cards, many of which were copies of (the rather boring) Angel of Might and Demon Warrior cards.

The social unlocks gave us confidence to playtest and pay for art for the new cards. We decided the game played better with fewer copies of the Angel of Might and Demon Warrior so we substituted the unlocked cards for the extra copies and kept the total count of beyond cards at 30.

In addition, when we promised the Angel of Light, Storm Angel, Demon of Ruin, and Lightning Demon, they had not been well-playtested. After playtesting we took some creative licence and changed the powers, which led us to change the names and art as well. Angel of Light became Angel of Fortune, Storm Angel became Frieda, Prosperity Angel, Demon of Ruin became Goros, Demon of Ruin, and Lightning Demon became Reaper Demon.

Pas le meilleur suivi post ks qu’il soit, c’est comme le KS une impression que tout est passé au forceps, reste à voire à la livraison !

Reçu aujourd’hui.

Colis gamequest comme d’habitude pourri, defonser sur tout un côté mais pour une fois j’avais des protections en sus. Pas de case finalement.

Niveau du jeu, très belle boîte assez résistante pour tout contenir avec un thermo bien foutu à condition de pas sleever (chose qui paraît déraisonnable au vu de la qualité des cartes plutôt moyenne pour un jeu de cartes justement).

Côté balance par contre la très belle surprise avec vraiment un matériel au top et qui semble très résistante!

Reste à lire la règle et à jouer.

Testé et approuvé !

La balance est vraiment de super facture, le jeu excellent avec vraiment pleins de choix et des combos plus qu’intéressants (on reconnait bien la touche Magic). De la gestion de ressources et de territoires, vraiment un gros coup de coeur.

À voire si toutes les factions sont équilibrées ou pas mais vraiment un très bon cru.

Le matos est top et j’ai réussi à tout ranger sleever dans le thermo!

Si on ajoute la superbe DA, le flop du KS est quasi oublié pour moi!!!

Petit bémol pour les tokens d’influence en addon qui sont un peu petits mais indispensables pour remplacer les tokens de la boîte difficilement reconnaissable au premier coup d’oeil !
Autre petit bémol, la rédaction de la règle est à chier (et j’ai perdu 10mn à comprendre qu’une phrase n’a pas été retirée entre la version draft et la version finale !)

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Merci pour la mise en lumière de ce jeu et de sa magnifique DA(me) …