Cosmic Run: Regeneration - par le Dr Finn

Et voici le message du monsieur

Hello backers,

Before I elaborate upon the bad news, let me first thank everyone for their support. I appreciate the faith you’ve put in me to deliver fun and interesting games.

The Bad News

Now, the bad news: after careful consideration, I’ve decided to cancel this campaign. This is the only time I’ve ever cancelled a campaign and it makes me sad, though I believe it’s the right decision. Although I think there is a possibility to reach the funding goal, I do not believe there will be any chance of reaching stretch goals and I think that both games would be much enhanced if some of the stretch goals could be hit. I was hoping that I have built up enough game cred that I would finally have a campaign that takes off from the beginning. However, this is the worst slowdown I’ve ever experienced as a project creator.

Mistake of Double Kickstarter

I think it was a mistake to try to fund two games at once. Also, I have to reevaluate my business model. I have a ton of games in my garage from previous campaigns and my hope was to move them during future campaigns, but the number of backers adding on games and backing at combo levels is not enough to move the games quickly enough. If this campaign were to barely fund, I’d have too many excess games and nowhere to park the cars :. Financially, as well, I cannot just continue to amass excess games. Since I usually print 1000-1500 copies and have only 400-800 backers, I have too many excess games. After 13 successful Kickstarter campaigns, all of which were basically delivered on time, and with many games receiving great reviews, I thought I would finally have a breakout campaign. But alas, it did not happen. Perhaps the timing was also poor and I was drowned out by Batman and his minis!

 

Reevaluation

So, it’s time for me to reevaluate what I am doing. My current plan, still moving around in my mind, is to have a few « mini-campaigns » in which I have campaigns for little expansion packs for previous games. This way, I could give backers something special (because they will be Kickstarter exclusives), while also selling my old stock, hopefully. Because I rely on direct sales through Kickstarter, my website, and Amazon, if the games do not sell, I’m in trouble. At this point, I simply have too much excess stock and need to sell it (both for financial reasons and physical space). I’m also going to try more conventions and visiting game stores to get more people to know Dr. Finn’s Games. While I have a solid fan base of about 200 people who consider my games an « instaback, » it’s simply not enough. So, I need to do more of the grunt work, get on the road, and become a salesman, so to speak. Really, though, I just love designing games, so I’ve been reluctant to do this other part of the business.

Re-Launch

If all my efforts go well, and Dr. Finn’s Games can gain better footing, Cosmic Run: Regeneration and Waters of Nereus will be re-launched individually. Please rest assured that I do not give up and that I’ll find a way to make things happen, just not as quickly as I would like. After a couple months, I should know better when that will be.

Stay in Touch

Please keep up to date on Dr. Finn’s Games by following me on Facebook or by my mailling list am likely to have a few big sales soon, so those seeking some of my older titles will not need to wait for the re-launch.

Thanks Again

I know a good portion of you have backed many, if not all of my projects. I really appreciate your support over the years. You’re awesome!

Steve

Dr. Finn’s Games

 

C’est bien de voir les problemes des petits éditeurs au milieu des probleme des gros…

La news dans son ensemble est vraiment très instructive, beaucoup de peine pour le Dr Finn car c’est vraiment un type bien.

Ouaip bien d’accord…

Reboot actif avec seulement Cosmic Run comme prévu : https://www.kickstarter.com/projects/337407318/cosmic-run-regeneration/description

Bien intéressée par le jeu, je serais complètement passée à côté sans le coup de cœur de la semaine :wink: je pense pledger( ca correspond bien à mon type de jeu en terme de profondeur, de facilité de mise en place, de durée …)mais je me pose encore des questions sur l’extension et ce qu’elle ajoute vraiment ?

A noter que lVELOCITY-9 arrive également le 14… fight en vue !

Pledge effectué j’ai pas pu résister avec la vidéo d’ant lab :heart_eyes:, j’en ai profité pour me prendre un petit flower shop au passage l’air de rien :roll_eyes:( du draft et des fleurs quoi ! Hum :thinking:Serais-je un peu la seule que cette combo fait rêver ?..)

[quote quote=299315]Pledge effectué j’ai pas pu résister avec la vidéo d’ant lab :heart_eyes:, j’en ai profité pour me prendre un petit flower shop au passage l’air de rien :roll_eyes:( du draft et des fleurs quoi ! Hum :thinking:Serais-je un peu la seule que cette combo fait rêver ?…)

[/quote]

C’est à dire que Little Flower Shop n’est pas aussi enthousiasmant que le reste de productions du Dr Finn.

https://www.cwowd.com/the-little-flower-shop-le-pot-pourri-du-dr-finn/

Là, il aurait couplé CR.R avec Herbaceous, je me serai peut être laissé tenté. Mais cette fois, il ne propose pas ses autres jeux en Add-on, juste un couplage avec des jeux qui lui restent sur les bras, je suppose, au regard de ses explications à propos de la campagne qu’il a du annuler avant de lancer celle-ci.

je lui souhaite que cette campagne aille vers l’infini et au-delà…

J’aurais pas du venir trainer sur ce topic…

Vous m’avez brisé le coeur à relater les malheurs du père Finn, du coup j’ai posé un pledge de soutien.

Il faut soutenir les petits artisans de KS qui ont le courage de proposer des fillers sans chats ni nains ni zombies ni gobelins.

main sur le coeur

Ca tombe bien alors @degrimo parce qu’à la fin mois arrive Herbaceous sprouts une version avec des des si j’ai bien compris ! :wink: une nouvelle occasion de soutenir Dr Finn

[quote quote=299783]Ca tombe bien alors @degrimo parce qu’à la fin mois arrive Herbaceous sprouts une version avec des des si j’ai bien compris ! :wink: une nouvelle occasion de soutenir Dr Finn

[/quote]
Tu as bien compris, effectivement, mais reste à voir ce qu’il vaut celui-là aussi !
Et peut être y aura-t-il un couplage Herbaceous cartes+dés ?

Je ne possède pas la première version de Cosmic Run et j’avais beaucoup accroché aux règles lors de la première tentative de financement, alors sans hésiter: I’m in !

Je possède pas mal de jeux du Doc, par contre je n’ai jamais craqué pour Herbaceous, vous le conseillez ?

Petite actu pour annoncer la création d’un pledge avec le jeu Sunset Over Water à 55 $

Ayé, c’est terminé.

555 backers, c’est pas fameux. C’est en tout cas moins que pour le premier du nom, et moins que Cosmic Run : Rapid Fire. Du coup c’est pas la fête aux SG, mais je suis tout de même content de mon pledge.

Le bon docteur proposera d’ailleurs certains des SG lors du pledge manager.

[quote quote=309328]Ayé, c’est terminé.

555 backers, c’est pas fameux. C’est en tout cas moins que pour le premier du nom, et moins que Cosmic Run : Rapid Fire. Du coup c’est pas la fête aux SG, mais je suis tout de même content de mon pledge.

Le bon docteur proposera d’ailleurs certains des SG lors du pledge manager.

[/quote]

C’est vraiment dommage que si peu de backers le soutiennent, il produit des fillers, certes, mais en même temps les jeux sont de qualité matérielle et ludique. J’ai un vrai problème avec les frais de port donc je comprends les français que ça rebute, mais pour les américains, c’est dommage !

Hate de voir le pledge manager !

Hop reboot du monsieur avec juste Waters or Nereus :

https://www.kickstarter.com/projects/337407318/77135118?ref=580099&token=b24eac63&mc_cid=49b9e7fbba&mc_eid=74d5355707

a noté un pledge intéressant à 55$ avec le sunset of water qui est chez moi un jeux uqi fait l’unanimité de part sa facilité d’accès;, le temps et l’intelligence de choix des cartes (enfin un jeu de carte ou on ne peux pas dire que c’est pas de chance vu qu’on a forcement toute les cartes en mains au moins une fois dans la partie)

 

lien de la preview

https://www.kickstarter.com/projects/337407318/77135118?ref=580099&token=b24eac63&mc_cid=49b9e7fbba&mc_eid=74d5355707