Dead Reckoning - par AEG - Ext. Lettres de marque sur KS jusqu'au 20 août

Ah au temps pour moi, je ne savais pas !

J’ai ça, mp :wink:

1 « J'aime »

On peut s"arranger si tu veux, je te débarasse

J’en ai reçu un aussi, on dirait une chute d’impression ratée (le mien avait de gros soucis colorimétriques)

4 « J'aime »

Il vient d’où ce gif ?

De l’email d’annonce.

1 « J'aime »

Merci, c’était dans mes spam

Ça sent l’asymétrie :smirk:

je suis assez surpris qu’une nouvelle campagne KS arrive à peine la livraison du 1er effectué. De plus il s’agit d’une extension, pour quoi pas lors de la première campagne?

y a t il un véritable plus avec cette extension?

Bah c’est assez classique : c’est la livraison, les gens en parle, y a de la hype, il y a même certaines personnes qui y joue, c’est le moment où jamais pour lancer une campagne de reprint (puisque dans un mois le jeu sera oublié et remplacé par la dernière nouveauté), et comme KS n’acceptent pas les reprint (sauf gros alignement de billets) il faut sortir une extension prétexte.

3 « J'aime »

J’espère que l’extension va lisser le côte " baston surpuissante", e permettre d’avoir de stratégies pacifiques qui permettent de gagner.

Et pour le timing de la campagne, c’était annoncé de longue date pour 2022. il ne faut pas oublier qu’il y a un gros décalage à cause de la pandémie et de la crise des transports.

Ils ont même retardé leur ks, pour être sur que tout le monde ait reçu le jeu. les délais de livraison en Europe les ont bien gênés pour ce point.

2 « J'aime »

yep et le jeu en VO à été livré il y a déjà plusieurs mois.

On verra ce soit s’ils proposent la saga 3 (et c’est elle qui contient l’extension avec les plateaux montrés, ou si y a une extension et la saga 3…

le jeu a beaucoup plu de mon côté, mais on a pas encore entamé les 2 premières sagas donc y a de grandes chances que je passe, sauf tarif des nouveautés pas trop excessif et si je trouve a grouper pour les frais de port

J’ai mis les 2 sagas dès le départ dans mon jeu, car ras le bol de pas joué avec les extensions de mes all in :slight_smile:

Ça passe bien, mais ça rajoute en effet le temps de jeu avec les manipulations de cartes ajouter et supprimer, et la lecture des textes.
De plus, les avantages des objets de sagas sont quand même assez puissant, donc cela peut faire râler les joueurs qui n’ont rien, surtout si tu joues avec des joueurs différents.
Je crois que sur mes prochaines parties, je tirerais les decks au hasard, pour éviter les râleries et que ce soit toujours les mêmes joueurs avec leur couleurs fétiches qui soient avantagés.

Je me suis rendu compte ce week end, que je m’étais foiré sur un point de règle majeur ( l’attribution des flammes pendant la résolution des batailles ). Il faut que je teste une autre partie full combat pour être sur d emon ressenti. Mais a mon avis la stratégie " pirate " aggressive est vraiment trop forte par rapport aux autres axes. j’ai déja roulé sur l’IA en ayant foiré les règles avec cette orientation.
Et du coup, c’est du win to win to win encore plus : avec un capitaine amélioré, sur une victoire tu vas faire 2+ x or garanti à chaque victoire, progresser sur 1 des succès rapidement, et si tu as de la chatte compléter un succès en une bataille, et créer un différentiel de 10 points avec ton malheureux adversaire.

Et c’est encore mieux en PVE : a part les bateaux des sagas, les navires marchands sont largement faisables, et assez rapidement, et encore une fois c’est du win to win : tu gagnes tes sous, tu progresse sur le succès légendaire, tu empêches tes adversaires de choper des progres, et en plus , dans la majorité des cas, tu as aussi un progrès en récompense de combat…

Je n’ai pas encore pu tester à fond l’orientation marchand, mais cela me semble très difficile, vu qu’a chaque fois que je joue contre d’autres joueurs ou l’ia, c’est baston assuré.

3 « J'aime »

Ok Merci du retour.
je ne l’avais pas vu.

ok mais le concept est bien de s’appuyer sur du sociofinancement pour démarrer, non?
on est quand même un peu borderline non entre KS qui n’autorise pas les reprint et le fait de ne pas sortir une extension soit au 1er KS ou alors en boutique.

Je ne comprend pas la question, c’est un peu confus pour moi.

Mais si le questionnement est sur le fait de sortir un ks de reprint déguisé en ks d’extension, avec des options pour ajouter le jeu de base, c’est une pratique courante sur KS.

on a même eu des trucs plus borderlines de Cmon comme la time machine, ou la version digitale de blood rage, avec des add on jeux de société dedans :stuck_out_tongue:

Les backers du premier ks viennent de recevoir un petit mail explicatif sur le futur financement d’aujourd’hui.
Je le met en balise spoiler, car i y a beaucoup de texte :

Mail informatif sur le KS extension dead reckoning

Once more we go down to the sea for adventure!

Two years ago at the height of the pandemic we successfully Kickstarted Dead Reckoning. Earlier this year we delivered the game to backers all around the world. The game shot up in the BGG rankings and has earned a very high score of 8.4! Nearly 10,000 people have received and enjoyed the game!

Now it is time to return to Kickstarter. In the months since the game was delivered we’ve been carefully listening to your feedback and thinking about how we can improve the product for the next printing. This Update will explain what we’re going to do to the product and how we’re going to support our existing players.

First we want to discuss the issue with the Open Seas tiles. Some number of players have received copies of the game where the backs of the Open Seas tiles are slightly differently tinted than the backs of the other tiles. We cannot determine how widespread this problem is; all the copies our staff have received for personal use don’t have the problem and it is not an issue with the digital press files. Initially we believed the issue was unfixable but our crack production team has been working hard on the problem and we’re able to announce that we’ll be able to offer replacement Open Seas tiles in the pledge manager for this campaign as an add-on at no charge. We will not be able to sell them outside the pledge manager at this time, and they’ll be manufactured and shipped with all the rest of this campaign’s content in 2023.

Next we want to talk about some component upgrades that we’re making to the game. In the quest for continuous improvement we’re updating some of the materials in the Deckhand base game. We don’t want our backers from the first campaign to miss out on those changes so many of them will be provided in the form of an Upgrade Kit that will be delivered at no charge automatically to everyone who gets the Letters of Marque package in this campaign! (One Upgrade Kit will be provided for each Letters of Marque on your order). This pack will not be sold separately and will be delivered in 2023 with the rest of the campaign’s content.

Here is what we are changing and what will be in the Upgrade Kit:
Changes to the Rules:

These changes will be reflected in updated rulebooks included (in each language) in the Deckhand base game

This information will be included in the Upgrade Kit in the form of a small rules update booklet (in each language)

The changes are:

Your chest is considered a part of your Harbor. Any time a rule or effect tells you to add or remove a coin at the Harbor, do so from your chest.

Battles

Neither player can play cards after a battle has started; all cards a player wishes to use must be played before cubes are dropped

The 2 bonus cubes a player gains after they have taken their final turn apply to both ship and building battles

You may jettison cargo or coins after an attack is announced against your ship, before cubes are dropped in that battle

If both ships in a battle sink, no Saga items are taken from either player

When your ship sinks, you must lose all of the coins currently on your ship. If your ship was carrying fewer than 5 coins, lose additional coins from your chest to bring the total to 5 coins lost. Coins lost in this way go to the chest of the player who sunk you, or to the supply if you were not sunk by a player. (thanks to Becq on BGG for this rewording)

In a 2 player co-op game, each AI will only fight 1 player ship at most on its turn. If the AI has an Attack flag that is the battle that happens. If it’s landing on both players who are in Pirate mode, the players choose which fight happens (lucky them!).

When placing influence you may place as many as you want on the island and THEN check for island control. You don't check after each cube is placed, so long as you don't do anything in between the placing of the cubes

You are not blocked from Building or Producing on an island you control if another player’s ship is at that island in Pirate Mode

Place an Achievement marker on an Achievement when you meet its requirement (don’t wait for your turn)

The AI does score 1 coin per 2 Advancements it controls. It doesn't score purple End of Game effects on Advancements.  

Changes to components that are in the Upgrade Kit:

Replacement Advances

“Pay [9 coin] for ship upgrade”: [?] Icon added

“Gain on your Ship the production value of all Row 4 islands that you sail through and do not stop at this turn”: “Until end of turn, the first time you sail through each row 4 island, without stopping, gain on your ship the production value of that island (including bonuses).”

“Replace any 1 Basic Ship Upgrade with an Advanced Ship Upgrade”: "You may remove a basic ship upgrade from your ship. If you do, gain an advanced ship upgrade"

[Wheel] | [Cannon] X [Wheel]: “[Wheel] | Battle: Drop 1 cube per [Wheel]”

Saga 1 Card 1.0 (1 each for Rows 1-4): “Unsleeve and bury this Advance. Gain [3 Coins in Harbor]. Search the deck of the Row you are in for any 1 Encounter and encounter it (ignore [Barrel on Ship] cost if any”  

Added Components that are in the Upgrade Kit:

5 additional cubes of each color

2 Additional Forts & Garrisons

4 Additional Outposts

3 more Achievement tokens of each color  

These changes are being made to relieve some pressure on players who enjoy longer games without a rush to complete achievements. It also supports the rare but not impossible case where players manage to complete all the achievements before the game ends.
Pirate Mode Upgrade:

If there is one component that the players have expressed a desire to have upgraded it’s the Pirate Mode system. For various reasons the delivered system of putting a cardboard sail into the middle of the ship just doesn’t work as well as we would like.

We are upgrading this system with a different way to indicate your ship is in Pirate Mode. We’re going to deliver a poker-chip style disc that you will place your ship on to indicate that it’s in Pirate Mode!
Thanks For Your Support

Thank you to everyone who has emailed, posted on BoardGameGeek, connected on Facebook and Twitter, and met with us at conventions. We are listening to your feedback! We believe these changes will continue to make the game better for everyone in the community. We are really looking forward to this year’s campaign and delivering Letters of Marque next year.

– The AEG Dead Reckoning Team

5 « J'aime »

Dommage pour l’upgrade pack… Je trouve ça un peu middle que le seul moyen d’obtenir l’errata pour les détenteurs de la V.1 soit d’acheter la nouvelle extension…

Oui ça force la main. Ils auraient pu l’annoncer comme offert aux backers de l’extension et envoyé moyennant qqs frais de port via le PM pour les autres.
Ça finira pe comme ça si les gens râlent. A force de chouine à la première campagne, le pledge All gameplay avait été proposé.

1 « J'aime »