Dune: War for Arrakis - par CMON - livraison octobre 2023

Faction harkonnen = Famille Harkonnen + famille Corino (famille de l’empereur avec les sardaukars)
Faction atreides = famille Atreides + Fremens
Chaque joueur prendrait chacune de ces sous factions.

Le jeu a 4 est artificiel et est certainement un jeu fractionné. Argument marketing.

C’est un jeu a 1 vs 1 avant tout :wink:

3 « J'aime »

Le PM est fermé? ou il va ouvrir prochainement?

Pas encore ouvert, juste le late pledge.

J’ai reçu le code de réduction sur le JDR (pledge a 1$)

1 « J'aime »

Dommage que ce ne soit valable que sur la VO.

J’ai reçu aussi le code de reduction. Et CMON vient de faire une update justement pour signaler l’ouverture du PM (deadline le 18 décembre) et l’add-on rajouté Plastic Token Set…

Update #29 - Pledge Manager Launched + Plastic Token Set

Before we address the launch of the Pledge Manager, we have a special surprise for you. Throughout the campaign, backers heavily requested a Plastic Token Set to replace the regular cardboard tokens. We were wary of doing that due to the variety of different symbols on the back of the tokens. But after much back and forth with the factory we have decided to go ahead and offer backers an Optional Buy to fully bling out their game!

For $25, the Plastic Token Set is a Kickstarter Exclusive pack for Dune: War for Arrakis that brings you sturdy plastic versions of the necessary tokens from the core box. That’s a total of 77 plastic tokens, engraved and in full color!

The Plastic Token Set contains:

  • 3 Prescience Markers
  • 1 Supremacy Marker
  • 3 Imperium Markers
  • 1 Spice Reserve Marker
  • 8 Atreides Garrison Deployment Tokens
  • 8 Atreides Deployment Tokens
  • 12 Harkonnen Garrison Deployment Tokens
  • 16 Wormsign Tokens
  • 6 Ecological Testing Station Tokens
  • 8 Sietch Tokens
  • 6 Cone of Silence Tokens
  • 5 Bene Gesserit Tokens

The Sietch and Ecological Testing Station plastic tokens will be made to fit under the 3D versions of them all backers will get, so their hidden ranks and rewards can remain unknown. You might also have noticed the inclusion of 5 Bene Gesserit tokens on that list, which is not something we’ve listed for the core box before. This is just one of the effects of the further developments the design team is making based on backer feedback and playtesting. We will explore those evolutions of the game later, once development is finalized.

Work in progress 3D design of the front of the tokens.

Work in progress 3D design of the back of the tokens.

Please note the Plastic Token Set does not contain plastic versions of the Family Atomics tiles, as those are large pieces that replicate parts of the board and are meant to blend as seamlessly as possible with the board, so plastic versions of them would only be a disservice (plus they are handled very little). It also doesn’t contain plastic versions of the Pyon Village, Carthag, and Arrakeen tokens, since backers will be using their nifty 3D versions and those settlements have no need to keep a token under them.

If you want to bling out your cardboard tokens, make sure to add the Kickstarter Exclusive Plastic Token Set to your pledge in the Pledge Manager that’s just opened!

We’re pleased to announce that the Pledge Manager for Dune: War for Arrakis is now open via the Backerkit platform! If you haven’t yet, very soon you’ll be receiving a link to your pledge manager: the Backerkit survey!

The invitation process can take some time, but our goal is to have all surveys sent out by tomorrow, so please don’t worry if you haven’t received your email yet. Also, please note that you don’t need to create a Backerkit account to fill out your survey. When you receive the email with the survey, just click the survey link to respond.

Completion of the survey is the single most important part of ensuring that you receive your pledge.

On the survey system, you will be able to select individual Optional Buys you want to include in your pledge and even change pledge levels, if you’d like. If you want additional Pledges (Stretch Goals included) or additional copies of the Optional Buys, you will be able to purchase those as well. You will also define and confirm your shipping address and pay for your shipping cost once everything is selected.

MAKE SURE TO PAY AND SUBMIT YOUR SURVEY BY THE DEADLINE. Please be advised that this is the final deadline to guarantee your pledge and that we will produce based on the numbers of confirmed orders in Backerkit. If you fail to confirm your survey by the deadline, we will be completely unable to offer you a pledge later.

For backers familiar with the BackerKit system, please be advised that your payment will be processed immediately upon placing the order. You can still edit your address until the deadline, but your pledge level, optional buys, and additional items will be locked the moment the order is finalized. So be sure to fill out your survey carefully, including all the products you want, within the December 18 deadline.

3 « J'aime »

C’est moi ou les frais de port sont limite une bonne surprise ?
36$ (44$ TTC) pour la totale (caryall + playmat + jetons plastiques) alors qu’ils annonçaient une fourchette entre 50 et 62 $ (60 a 74$ TTC).
Ça donne (quand même) 302 $ pour la totale mais je m’attendais à pire.

Ajouter un caryall augmente le port de 4,5$ TTC soit une réduction par personne de 18$ environ.

En ajouter 2 augmente le port de 7$ TTC soit une réduction par personne de 26$ environ.

En même temps les prix des conteneurs sont pratiquement revenus aux prix avant pandémie.

J’aime bien leur set de token annoncé KSE, alors qu’ils n’ont jamais été proposé sur KS :sweat_smile::rofl:

1 « J'aime »

Ils ont parle d’une retail VF?

Pas d’info mais sûrement avec Asmodée

j’ai lancé un mini PG pour les parisiens/franciliens.
mini PG Paris/Versailles/RER A
je vais me limiter à gérer 9 pledges pour ceux intéressés.
cela permet de faire descendre très rapidement les frais de port de 44$ TTC seul en direct à ~12$ TTC par personne (exemple ci-dessus pris sur un all-in, c’est à dire pledge carryall + playmat + tokens).
++

Tu peux en informer MG. Sont apparemment pas au courant :slight_smile: Merci pour tous les pledgers.

3 « J'aime »

merci, bonne nouvelle pour CDMD si les fdp baissent.

Avec la baisse des frais de port je pense que je vais quand même me laisser tenter par un pledge sec. Au pire je revendrai le KS pour prendre une VF si le jeu me plait.

Je n’ai pas d’autres KS dans le viseur, hors C:DMD, mais une absence de VF est rédhibitoire pour mon public à la maison.

1 « J'aime »

Tjs pas d’annonce pour une sortie VF en retail?

Dans les commentaires de la derniere News montrant des photos du jeu à la Lucca Comics and Games en Italie, ce commentaire parlait de la sortie en retail en italien :

Par contre pas vu passer d’info pour la date en français, mais ça peut do. Et une idée.

1 « J'aime »

Ça y est passé à la caisse aujourd’hui. Vu le cours de l’euro ça valait quand même le coup d’attendre un peu.
PayPal par contre leur proposition de payer en € c’est quand même abusé. Même avec des frais bancaires çà revient qd même 10€ plus cher que de payer en $.

Sinon je suis surpris, pas eu de mail de confirmation et plus possible d’accéder au formulaire. C’est la même chose pour vous ?

  1. Ne jamais prendre la conversion PayPal mais payer avec PayPal en $ avec une carte type Revolut (conversion €/$ gratuite càd au cours interbancaire)
  2. Ne jamais acheter dans une autres monnaie que l’Euro le weekend (le taux de conversion est augmenté dans quasi toutes la banques)
4 « J'aime »

Bon j’ai bon pour le 1 mais pas pour le 2 :sweat_smile:
Bon à savoir, merci.