Founders of Gloomhaven - par Cefalophair Games - livraison janvier 2018

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10 254 contributeurs ont engagé 509 977 $pour soutenir ce projet.

Résumé : Un prequel à Gloomhaven, dans un style de jeu n’ayant rien à voir. Un pur euro à base de placement d’ouvriers, de tuiles et d’enchères où les joueurs incarnent chacun une race de Gloomhaven et tente de construire la ville. Si le jeu est compétitif il n’exclue pas une part d’alliance et de coopération pour combiner les ressources.

Pledges : à venir

A la base prévu pour février Isaac l’a décalé en mars en raison de l’activité forte autour de Gloomhaven.

Le pitch me botte bien, ce sera clairement un jeu plus léger. Sans avoir creusé davantage ça me fait penser à Via Nebula (que j’aime beaucoup) pour le côté placement d’ouvriers et de tuiles, construction de bâtiment et coopération forcé.

Je viens de trouver des règles, je ne sais pas s’il s’agit de la dernière version.

C’est bien de se servir de l’univers pour ces autres créations. Un petit à suivre même si logiquement je suis pas la cible.

Je sais pas qui a créé le sujet (ou mis en forme)… mais « je suis joie » :slight_smile:

Je sais vous vous en fichez… :mrgreen:

[quote quote=140388]Je sais pas qui a créé le sujet (ou mis en forme)… mais « je suis joie » :slightly_smiling_face:

Je sais vous vous en fichez…

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C’est @brati lui-même, quand je suis arrivé c’était deja tout beau :smiley:

J’aurais préféré - et je dois pas être le seul - l’annonce d’un reprint de Gloomhaven. La spéculation atteint des sommets de n’importe quoi sur ebay & co.

Si j’ai bien traduit le mail que j’ai reçu de la newsletter, il ne va pas faire un KS commun avec le reprint de Gloomhaven car Founders n’est pas près dans les temps et qu’il ne veut pas tout décaler.

Voilà l’intégral du message si çà vous intéresse:
"I know I just messaged you last week, but there’s been a significant change of plans that I felt you should know about.

You see, as I explained in my previous letter, I was planning on running a massive Kickstarter that would combine the funding of the Gloomhaven reprint and the new printing of Founders of Gloomhaven. There was significant pressure mounting over the last week to get more of the art and graphic design and prototyping done for Founders of Gloomhaven, and it began to dawn on me that we just weren’t going to get everything done in the amount of time I planned.

I found myself having to make a choice between delaying the joint Kickstarter until Founders was more ready to be released, or splitting the two projects up into separate campaigns. Because it is so important to get the reprint of Gloomhaven started as quickly as possible and get it into the hands of everyone who wants it, I have decided avoid delaying that process by splitting the projects.

We will be moving forward with a focused Gloomhaven reprint campaign and delaying the Founders campaign until at least May.

This may sound like bad news to you, but worry not, because there is plenty of good news as well! Because we are now solely focusing on the Gloomhaven reprinting, I’ve decided to work out a way to offer rule book/scenario book upgrade packs for those with the first printing who want the latest rules and scenario changes. I haven’t nailed down pricing for this yet, but it will probably be something in the $10-15 range.

But that’s not all! Because we are no longer waiting on stuff for Founders of Gloomhaven, I think we can actually launch the project ahead of schedule (which will also help with getting it out sooner in the end). The new (tentative) plan is to launch a week early, on March 30. This is a little iffy, since Josh, the graphic designer, is currently on vacation until next week, and then I’m going on vacation for a few days soon after he gets back, but I think we can make it work.

I will admit, though, that the main thing hanging me up about splitting the projects was the fact that I didn’t know what to do about « stretch goals » for a Gloomhaven reprint. The game is complete. It is everything I want it to be, and I have no intention of adding anything else to the already massive box (other than those sweet HP/EXP dials). Gloomhaven (and Cephalofair Games in general) is all about breaking the mold, though, and so I decided to do something different. I decided we didn’t need stretch goals.

It sounds a little crazy, I know, but hear me out. The main purpose of stretch goals is to keep people engaged in the campaign, and have them coming back day after day, excited about all the cool new stuff they’re getting for their pledge. If keeping people excited and engaged in the campaign is the end goal, though, there are certainly other ways to accomplish that, so I’ve decided to create a real-time community-driven mini-campaign during the Kickstarter. That’s a lot of hyphenated words, so let me break it down for you:

  1. Day 1 of the campaign I will post a PDF of a single scenario that anyone can open and play, either using their own Gloomhaven box, or through a dedicated Tabletop Simulator if you are one of the many people who don’t have a copy yet.

  2. This scenario will contain plenty of interesting story text, and at the end, it will present a choice on what to do next. Players will then go to Board Game Geek and vote in an official poll on where they want the story to go.

  3. The next day, I will create and post a new scenario (in the form of a PDF and a new Steam Workshop file for TTS) based on what the community voted for.

  4. This will continue every day for the entire length of the four-week campaign. 28 new scenarios that will actually evolve in real-time based on the community’s votes.

At this point, I have no content created for it. It will all be generated the day of to make it purely community-driven. Right now I have an idea for the first scenario and the choices that will be presented, but after that, the community will be at the wheel.

I don’t know about you, but I am incredibly excited to see how this turns out. I can’t promise you all 28 scenarios will be great, but I will tell you I full intend to embrace the chaotic, seat-of-your-pants nature of this experiment and do plenty of crazy stuff with it. What exactly that will be? Well, we will find out together.

So, anyway, that’s the new plan. I thought you should know. I hope you are as excited about it as I am, and I will see you March 28!"

Ca date d’il y a un mois, mais sur son blog, cette news parlait de fin juin pour le lancement du KS.

http://www.cephalofair.com/2017/05/whats-going-founders-gloomhaven.html#more-2287

Rahdo a dit dans un podcast que founders lui faisait penser à un Splotter à la sauce Isaac childres. Comparaison qui me met en joie, même si Rahdo n’est pas fan des Splotter (il ne joue qu’à deux, et sa femme n’est pas fan des jeux à interaction forte qui ne pardonne pas)

Heavy Cardboard dit que si il voit le lien qu’on peut faire avec un splotter, ce n’est pas un splotter. Mais Edward et Amanda de HC ont bien aimé leur essai. Et comme le nom du podcast l’indique, ils aiment les jeux complexes et profonds ! Edward donne plutot début juillet pour le KS.

Dans tous les cas, le KS arrive, et les premiers retours sont bons !

Ce sera donc le 13 juillet :

https://boardgamegeek.com/thread/1801479/founders-gloomhaven-kickstarter-date

A suivre donc !

Il est laid le proto quand même … j’avais l’impression de mater une mini-map sur Total Annihililation …

A suivre tout de même.

M. D. R.

Ca c’est de la référence qui me parle ! Bon du coup ça me donne pas vraiment envie de voir ça sur un plateau, mais merci pour cette image mentale du jour :mrgreen:

Total A. en jeu de plateau ! Je signe direct :slight_smile:

Ah attends, je prépare une page kickstarter, ça me fera un peu d’argent de poche :stuck_out_tongue:

d’après Isaac sur BGG le jeu sera dans les 40$

j’ai déconnecté mon cerveau, j’en serai également, j’adore le thème !

si tout va bien je vais faire une partie avec le proto des le retour de vacances de mon pote qui a un proto que Isaac lui a envoyé

 

a suivre

 

vivement ton retour sur le jeu

Quand on reçoit un tel proto, on s’organise un minimum nom de Zeus : on part avant, ou on part après. :smiley:

Bon de toute façon, avec ou sans retour, on sera tous pris d’une envie de backer éjaculatoire jeudi ! On rebranchera le cerveau après.

 

 

Première explication sur le jeu, d’autres devraient suivre :

https://boardgamegeek.com/thread/1810094/founders-gloomhaven-lesson-1-resources-and-how-use

Et le nom de l’éditeur dans le bandeau, il faut inverser le Ph et le f :slight_smile: