Horizon Forbidden West: Seeds of Rebellion - par Steamforged Games - livraison en mai 2025

Focus sur ce qui nous attend pendant cette campagne KS…

Early Preview! Pledge Level, Unlocks & Exclusives | Horizon Forbidden West: Seeds of Rebellion

Since we announced the Kickstarter, many of you have been keen to get a glimpse of what’s in store. So, we won’t keep you waiting any longer!

Keep reading to find:

• An early preview of the Marshal Pledge
  • A hint at daily unlocks, Kickstarter exclusives, and upcoming reveals

Early Preview! Marshal Pledge

On November 21, the Seeds of Rebellion Kickstarter will launch with one pledge level: the Marshal Pledge. In this pledge, you’ll get the complete core experience.

That includes the chunky Seeds of Rebellion core box…

…which includes two integrated Huge Machine expansions (Slitherfang and Tremortusk!)…

and the Kickstarter Exclusive Expansion box, shown below, which will include all the daily unlocks yet to be revealed. We’ve packed a huge amount of content into this pledge for just $145 / £116*, which is a big discount on future retail pricing.

(*These exchange rates are right at the time of posting, but may change a little by the time we launch.)

Unlocking the Kickstarter Exclusive Expansion

If you’ve backed a Steamforged Kickstarter before, you know we like to keep some surprises up our sleeves.

So, even though all the content in the Kickstarter Exclusive Expansion is guaranteed , we won’t reveal everything right away.

Instead, we’ll reveal the contents of the Kickstarter Exclusive Expansion through daily unlocks throughout the campaign. That way, you’ve got something to look forward to every day, and a reason to visit the campaign so we can chat with you in the comments.

We’ll be hanging out on Kickstarter for most of the days (and a good chunk of the nights) during the campaign, so do drop in to say ‘hey!’. One or more of us is bound to be around!

As for right now, you can head to our Discord to chat with us directly, including the game designers.

Will there be More Content?

Don’t want spoilers? Skip this section!

Still here? Okay…

If you want the complete core experience, you’ll get it with the Marshal Pledge. But that’s not all there is.

During the Kickstarter, we’ll be revealing three optional gameplay add-ons that you can choose to add to your pledge. These add-ons are different to the daily unlocks, which are already included with every pledge.

Each add-on will introduce exciting new gameplay to your Seeds of Rebellion campaigns, including new huge machines (!) and more. But that’s all we’ll say for now!

Returning Backer Gift

To thank all the awesome hunters who’ve made their way from the Sundom, across the Daunt, and into the Clan Lands, we’re adding a free gift for all returning backers!

If you completed a pledge for Horizon Zero Dawn: The Board Game (either on Kickstarter or a late pledge), you’ll automatically* get a free Horizon Zero Dawn Upgrade Pack with your Seeds of Rebellion Marshal Pledge.

This pack includes backwards compatible rules for all Horizon Zero Dawn board game miniatures. With it, you can bring your Horizon Zero Dawn minis into your Seeds of Rebellion campaigns!

Take on the mighty Apex Thunderjaw! Continue your Zero Dawn hunter’s journey as a Marshal in the Forbidden West! And more!

Not a returning backer? Don’t worry! The Upgrade Pack will be available as an optional add-on for everyone in the pledge manager, after the Kickstarter.

Update on VAT

Please note that the price above doesn’t include VAT for the UK or European Union (EU) countries.

Due to the way VAT is collected in Europe, and its impact on crowdfunding sites in the EU, we can no longer set prices that aren’t VAT exclusive.

If you live in the UK or EU, then VAT will be calculated and charged in the pledge manager based on the total price of your pledge and your country’s VAT rate.

3 « J'aime »

Focus… belle entrée en matière !

ça fait bizarre de passer des Tuiles d’HZD a des livres pour les affrontements.

D’un côté, ça permet d’économiser de la place dans la boite ou sur la table.

De l’autre je trouve que ça fait trop petit surtout avec des machines Colossales.

Première vidéo de gameplay

Personne ne parle du jeu alors que la campagne est lancée ? J’ai jamais pris de Steamforged mais là c’est vrai que la licence m’intéresse… Des petits retours sur leurs précédents jeux ?

Sans même parler du jeu, méfiance quand même, ils ont un petit lot de KS en cours, ils en lancent régulièrement, et ça livre pas tant que ça…

1 « J'aime »

Cela rappelle certains Jeux Mythiques

Oui et non :wink:

Oui, car beaucoup de jeux non livrés et ça commence à faire beaucoup.

Non, car SFG vendent leurs jeux en boutique. De plus, ils ont aussi des gammes purement boutiques. Après, est-ce que ça se vend bien, ça je ne sais pas :man_shrugging:.

Humm, je serais plus nuancé :thinking:.

Faut aussi regarder les plannings annoncés lors du KS et est-ce qu’ils sont respectés.

Pour les KS, à la différence de MG, il y en a un certain nombre en phase de livraison / fin de production. Par exemple, RuneScape Kingdoms, Euthia Resurrected et Epic Encounters, les derniers updates parlent de “Shipping Address Lockdown”. Et si on regarde les updates d’avant, sur ces 3 jeux, certains jeux sont produits d’autres partent en production.

Donc, SGF est plutôt dans les clous par rapport aux dates annoncées pendant les KS. Certes, avec 3-4 mois de retard, mais on va dire que c’est « normal » sur KS.

Les jeux d’après (Rivet Wars, ect.), les dates de livraisons données pendant les KS sont pour 2024. Donc, là aussi, ça a l’air normal. (Vu de loin, comme ça).

Après, je ne compte pas backer Horizon Forbidden West et je n’ai aucun jeu en cours chez SGF. Donc, mon avis est neutre, mais je n’ai pas plus poussé mes investigations.

Pour info, j’avais pris HZD, mais je l’ai revenu, car le gameplay ne me convenait pas. HFW m’aurait mieux convenu, en fait, c’est ça que je pensais avoir comme gameplay sur HZD et pas un jeu pseudo coopératif/compétitif.

Merci a tous pour les retours ! Je vais garder un oeil sur la campagne mais je vais surement passer, la licence m’intéresse mais pas sûr que le tarif du Allin me correspondra :rofl:

1 « J'aime »

Bonjour, ne lisant pas l’anglais, je n’ai pas ouvert le livre de regle, a quoi ressemble le gameplay, vous savez ?

J’ai crû comprendre que ça soufflait le chaud et le froid.
Horizon 1 était purement orienté sur la chasse.
Monster Hunter, je crois que c’était sur certains points de règles et les monstres n’avaient pas d’évolution lors des affrontement.

Si tu veux de grosses figs et que tu aimes les licences qu’il propose par contre, c’est du neck plus ultra.

La vache ce projet laisse la commu complètement de marbre.

Cela étant dit le nombre de jeux non livrés ne rassure pas non plus je trouve

De mon côté je regarde de loin, mais ta 2eme phrase résume trop bien la situation. :sweat_smile:

j’ai mis 1£ et j’attends.

J’ai regardé un peu, ce qui est étrange c’est qu’ils t’annoncent un Coop Aventure et puis il te rajoute du foure-tout avec le Semi-coop de Zero Dawn et même du Capture the Flag.
Alors certes c’est cool, ça « prolonge » la durée de vie si on a le temps de revenir au jeu après la campagne.

j’ai mis 1€ aussi. J’ai adoré le jeu console et passé de bons moments sur le premier boardgame. La promesse d’un jeu scénarisé et d’un kit pour adapter la saison 1 à la seconde me faisait très envie. Mais j’ai été échaudé de devoir caser 1m60 de boîtes de jeu chez moi la première fois. Quand je vois le contenu prévu pour cette édition, je me dis que je vais encore devoir pousser les murs pour tout stocker. J’avoue avoir plutôt envie de diversifier mes jeux plutôt que de tout remplir avec un seul jeu.

Je ne sais pas si cela intéresse quelqu’un, mais il me restait une boîte d’extension neuve sous cello :
Horizon Dawn Zéro : The Rockbreaker en VO.
Je la vends pour 35€.