[KS] The One Ring RPG 2nd Edition - par Free League - le 11 février 2021

L’éditeur suédois Free League vient d’annoncer la prochaine campagne KS pour la très attendue nouvelle édition de The One Ring RPG. Une VF va voir le jour par la suite, chez EDGE (annoncé sur Rôliste TV). En attendant pour la VO rendez-vous le 11 février.

We are proud to reveal that the new edition of the acclaimed roleplaying game THE ONE RING™, set in the world of The Lord of the Rings™ by J.R.R. Tolkien, is coming to KICKSTARTER at 3 pm CET (9 am US Eastern) on February 11! Sign up at the pre-launch page if you wish to be notified the moment it goes live:

https://www.kickstarter.com/projects/1192053011/the-one-ring-roleplaying-game-second-edition?fbclid=IwAR3u0I6lD9crCr39Iz4diFg9xqNSDGJY9axgng6mbb4xp2ACcgojGNJZ_j8

Trailer:

Le communiqué de presse:

“This is the Master-ring, the One Ring to rule them all.”

Free League Publishing today announced that a new edition of the acclaimed The One Ring™ roleplaying game, set in the world of The Lord of the Rings by J.R.R Tolkien, is coming to Kickstarter on February 11.

he One Ring is a tabletop roleplaying game based on The Hobbit™and The Lord of the Rings™, two extraordinary works of fiction by the beloved author and respected academic, John Ronald Reuel Tolkien.

The first edition, released in 2011, was hailed as the best attempt at bringing Middle-earth to the gaming table to date, thanks to its thematic rules and painstaking attention to detail. For 10 years, players of the game have traveled far and wide across Middle-earth, adventuring for multiple decades of game time.

Today, it is time for the game to enter a new era – the new edition of The One Ring brings players further into the Twilight of the Third Age with a new hardbound volume, presenting a set of updated and streamlined rules, developed thanks to years of players’ feedback and raising the game to the standards of quality that have made Free League so popular. The look of the game itself has been completely redesigned, offering a view of Middle-earth that is fresh and familiar at the same time.

The new edition is created by game designer Francesco Nepitello in collaboration with Free League Publishing, creators of award-winning tabletop RPGs such as ALIEN, Forbidden Lands and Tales from the Loop.

The One Ring RPG will soon bring players further into the Twilight of the Third Age. More in-depth information will be revealed at the launch of the Kickstarter.

6 J'aime

Mince encore du JDR a acheter

:drooling_face:

C’est parti et ça a été funded en 4 minutes …

Salut! Hormis l’édition collector, quel est l’intérêt de pledger sur ce KS, vu le prix (bonjour les boutiques!), le vidage/remplissage abusif de la boite d’initiation…? Et pourtant je suis fan de la version 1.5 (malgré ses défauts).

1 J'aime

Quelle tristesse cette absence de VF. Vu la boucherie réalisée sur la reprise de Cthulhu par Edge je crains le pire ici, sans compter de l’inflation du prix vs le KS.

La VF de la V1 de l’Anneau Unique est de très bonne qualité.
L’équipe de Edge a annoncé que la quasi intégralité du KS (sauf le tirage collector en faux cuir) sera disponible en VF.

LA boucherie sur Cthulhu ?
Berlin est plutôt bien traduit (malgré quelques coquilles qui seront corrigées au 2e tirage) et conforme (hélas, pourrait-on dire mais c’est un autre débat) à l’édition Chaosium.

La boucherie Edge entre la fameuse histoire de la boite à céréales, l’insertion de l’inclusif qui me hérisse le poil (je joue pas à un jeu pour ça) et la faineantise de faire une simple localisation copier coller des versions chaosium qui sont en effet très moches. Je n’aime pas la tournure que prend l’AdC. On veut le rendre accessible à tous en retirant tout ce qui fait son charme. SD avait un parti pris fantastique (leur gestion est un autre débat), dommage que Edge se contente du minimum.