Mosaic : A Story of Civilization - par Forbidden Games | VF par Sylex

Oui un peu
Rooo mauvaise langue que tu es :grin:

Bon au bout de trois mails afin de vérifier l’adresse (juin, septembre et hier) c’est bon vous avez assez vérifier vous pouvez envoyer le jeu maintenant :joy:

1 « J'aime »

d’apres la dernier news vo en cours et vf plutot debut 2023 il me semble

1 « J'aime »

Il faudrait mettre à jour le premier message, le jeu n’est plus en précommande sur phiphi.

On arrive bientôt début 2023, mais est-ce qu’on peut espérer voir le jeu arriver en VF courant janvier-février ou … ?

Et sinon les VO sont livrés ? on a des retours des joueurs ?

J’avoue que c’est l’un de ceux que j’attends le plus et j’ai l’impression que les news VF se font assourdissantes :confused:

les retours us (ceux sur bgg du moins) ont l’air plutôt positifs.
de manière général il en ressort un jeu poids moyen mais assez profond avec bcp de possibilité de scoring.
semblerait que le jeu se suffise à lui même en version sphinx vs la colossus qui est surproduite.
peu d’intéraction entre joueur, même pendant les combats car pas de mécanique d’affrontement (semblerait que ca soit ajouté avec l’extesion qui vient d’être financée et qui n’est toujours pas annoncée en fr)

j’attends le mien avec impatience perso :slight_smile:

J’ai demandé le remboursement de la préco philibert de mon côté. J’essaie de faire du vide pour cette nouvelle année.

1 « J'aime »

maiiiiiiiiiiiiiiiiis nooooooooooooooooon qui va me faire mon insert !!!

Insert pour la colossus :grin:

Un jeu de civ poids moyen c’est exactement ce quz j’en attends. Vraiment hâte aussi.

Si y’a besoin on s’arrangera :+1::wink:

:slight_smile: ou alors je ferais mon premier insert raté la dessus !! la prusa arrive dans 15 jours !

1 « J'aime »

quelqu’un a backé meme 1$ sur la campagne initiale ?

ils ont mis une news reservée aux backers
on peut savoir ce qu’il y a dedans ?

Je suis passé sur le late pledge, je reçois pas par courriel, peut-être sur la page de campagne, je vais voir

EDIT : pas accès non plus :confused:

Mazette.

1D3 mois en somme :hugs:

Ah non, parce que que vers février, on tombe sur le nouvel an chinois…

Yep

Résumé

Mosaic: Wars & Disasters Code

user avatar

Forbidden GamesCréateur

16 décembre 2022

Salve Citizens!

For those of you who are backing (or considering late backing) our Mosaic: Wars & Disasters expansion, we have set up the code « Civ10 » for you to use in that campaign’s Pledge Manager Tool - which is slated to open on Monday. Please do not share or post this code publicly, as it’s limited to this campaign’s Mosaic backers only and will be verified in the expansion’s PM tool when used.

This code will give you a $10 credit in the Mosaic: Wars & Disasters Pledge Manager tool - as our way of saying thank you for your support and our apologies for the delivery delays in some of our 3rd party fulfilment hub regions.

If you already backed Mosaic: Wars & Disasters, you will get an email invite to the Mosaic: Wars & Disasters Pledge Manager next week and will be able to apply the code in the tool at that time.

For those of you who have not received your Mosaic core game rewards yet due to shipping delays and have not had a chance to decide or pledge to the expansion, we will be keeping the Mosaic: Wars & Disasters Expansion Pledge Manager open for 3 months to ensure you all have time to get your rewards and decide.

You can late pledge to the Mosaic: Wars & Disasters expansion HERE for the same price offered during its campaign AND use the « Civ10 » code should you choose to join anytime in the next 3 months. It’s the least we can do and we hope it helps makes up for the unexpected delays. We also unlocked the last two locked stretch goals of the Wars & Disasters expansion for all backers, as thanks for everyone’s patience and understanding.

PLEASE NOTE: The Civ10 code is not transferable and has no cash value - they are limited to 1 per backer (not per game) for a total of $10 credit and must be used by a backer of this campaign only in the Mosaic: Wars & Disasters Pledge Manager, and expire in 3 months if not used.

Wave 1 Mosaic Shipping Status

We are working as fast as we can with our fulfilment partners outside North America to keep this campaign’s rewards moving and appreciate your patience during these delays and slow dispatch/transit times.

We are deeply sorry that these have been delayed in some areas of the world longer than others and will continue to work with our 3rd party fulfillment houses and update you all here as we learn more of these rewards’ journeys.

As of today, we are still in the processing queue at Shipquest for UK/EU rewards with a few jobs ahead of us but are told our rewards are ready to send soon and are all prepped and prepacked. Our Asia/China partner has been working feverishly to route rewards to their network and some areas are delivering faster than others but all have been dispatched. Transit times will vary as mail volume is very high right now. Our AUS/NZ partner has dispatched all rewards as well with some still in transit. North America Wave 1 has dispatched and delivered.

For those of you who missed the Sept 6th cutoff of this campaign’s Pledge Manager please do finish up your PM tool as soon as possible as we will be doing a worldwide Wave 2/Last Call update very soon - and we want to include you on that next batch of worldwide shipments. :slight_smile:

For those with damage or missing items please contact simon(at)forbidden.games with your backer number, address and pictures/descriptions and we will help as soon as possible.

  • The Forbidden Team

Avec un covid qui explose là-bas janvier risque d’être folklo.

1 « J'aime »

Livraison repoussée à mars chez Philibert :grin:

Et oui, vive le nouvel an chinois.

1 « J'aime »

C’est abusé quand même la « no news » sur la livraison de la VF …. 3 mails de vérification d’adresse depuis juillet et ….rien
Il se passe quoi chez eux ? :joy: