Resident Evil 1 : The Board Game - par Steamforged Games

Merci pour les photos :smiley:
En faisant abstraction de l’histoire, tu crois qu’on pourra mélanger les héros et les créatures de RE3 avec le jeu RE1 ?
(d’ailleurs, est-ce faisable entre RE2 et RE3 ? Les contenus de ces deux jeux sont-ils compatibles et « mélangeables » ? )

1 « J'aime »

Sans avoir de réponse définitive, je pense que oui en faisant un peu de règles maison.

Officiellement, RE2 et RE3 ne sont pas compatibles. Mais, dans la pratique, tu peux très bien prendre un personnage / ennemis de RE2 et le jouer dans RE3 (ou inversement).

Par exemple, pour jouer RE2 dans RE3 :

Pour les personnages, il faut « inventer » les objets de départs à donner ton personnage de RE2 car ils n’existent a pas sur la fiche de RE2.

Pour les ennemis de RE2, on peut les mettre dans RE3, sauf que dans ce cas, la couleur des cartes de tensions n’a pas d’impact sur les ennemis de RE2.

Pour jouer RE3 dans RE2 :

Pour les personnages de RE3, il va manquer les armes limitées des personnages (règle que je n’utilise pas, car complètement incohérente, retirée dans RE3 d’ailleurs).

Pour les ennemis, il faut choisir quelles compétences jouer.

Après, il reste le problème de l’équilibrage de la difficulté. N’ayant pas joué à RE3 (le jeu est dans ma pile de la honte), je ne sais pas si la difficulté des ennemis est équivalent à RE2. En effet, il faut aussi prendre en compte les items disponibles dans les scénarios, etc.

Toujours est-il que de ce que je vois, il n’y a pas de raison qu’on ne puisse pas « arranger » le jeu pour inclure les personnages et les ennemis de RE2/3 dans RE1.

Je dirais aussi que SFG va certainement sortir l’intégralité des personnages et du bestiaires de RE1. Par exemple, les araignées et les corbeaux apparaissent à la fois dans RE2 et RE3, donc SFG a produit des figurines pour les deux jeux. Donc, à par jouer un personnage de RE2/3 dans RE1, je ne pense pas qu’il y ait une utilité à intégrer les ennemis de RE2/3 dans RE1. Sauf bien sûr, si l’on veut faire des scénarios fanmade.

1 « J'aime »

J’ai hate de jouer barry burton !

Quelques news

Just as in the video game, in Resident Evil: The Board Game players will take on the role of members of the Special Tactics and Rescue Service (STARS) who wind up stranded in a mysterious mansion filled with deadly monsters. The cooperative game will include both combat and exploration. The Resident Evil board game will use the same sort of activation and combat mechanics as Resident Evil 2 and Resident Evil 3. But, instead of prescribed scenarios, players will be exploring a randomized version of the video game’s iconic mansion — sort of like a more thematic, more tactical version of the Avalon Hill classic Betrayal at House on the Hill.

In [the] Resident Evil [board game], you kind of have a very small starting area, and you have doors that lead off of that,” designer Sherwin Matthews told Polygon. “You don’t know what’s behind them. When you get there, you draw an exploration card, and then that populates the next few tiles you may have found. So you really never know exactly what’s waiting around the corner, in terms of both enemies and also exploring out the map.

Additionally, as players rescue various STARS members, those characters won’t just stand idly in the main hallway like they do in the video game. Instead, Steamforged has fully automated their behaviors. They might go out on missions of their own, scavenge for supplies, or try to secure an alternate escape route for the larger team.

The crowdfunding campaign will include an optional retro pack, which will replace components in the base game with art and assets inspired by the original 1996 classic. There will also be two gameplay expansions revealed when the campaign launches, each one with much larger boss miniatures to contend with — not unlike those seen in expansions to Dark Souls: The Board Game and Horizon Zero Dawn - The Board Game. Additional stretch goals will also unlock based on community feedback, through what Steamforged is calling a “choice-driven” campaign.

1 « J'aime »

j’ai vraiment hate , ca fait longtemps que j’ai pas suivi jours pas jours une campagne mais la ce sera le cas !

maintenant a voir si je craque pour la VO moi qui ai toujours été contre …

2 « J'aime »

Pareil! Je suivrai minutieusement cette campagne, avec - soyons réalistes - un pledge à la clé…

(… d’ailleurs, c’est le dernier JdP RE qui pourrait m’intéresser car, même si les JV Code Veronica et RE4 sont chouettes, leur déclinaison en version JdP ne m’intéresserait pas…)

Merci pour ta réponse détaillée !! :smiley: :smiley:

1 « J'aime »

Ah pour ma part seul RE1 et code veronica m’interessent , se sont pour moi les deux graal RE .

Vous qui avez fait d’autres campagne RE , ya t-il une grosse plus value a prendre le KS en VO ou attendre la VF de légion ?

Idem, Code : Veronica était quand même un sacré jeu, j’avais pris la Dreamcast rien que pour ça :smiling_face_with_three_hearts:

Cela dit, je ne cracherai pas sur un RE4 si ça sortait, il doit y avoir moyen de faire quelque chose d’épique.

Sinon @Logod, tu peux confirmer qu’ils s’améliorent de RE en RE ? RE2 n’avais pas l’air top d’après les critiques lues, RE3 parait mieux, peut être que ce RE sera encore meilleur…

Et je plussoie la question de @virus76, il vaut mieux prendre le KS VO ou attendre une retail VF ?

Alors désolé si je vous semble inculte, mais je n’y connais rien aux JV RE. Et donc par simple curiosité, pourquoi ont-ils sorti le 2 et le 3 avant le 1 ?? :thinking:

Pour garder le meilleur pour la fin :tada:

2 « J'aime »

belle réponse :slight_smile:

Peut etre aussi parce que le 2 est considéré par beaucoup comme le meilleur RE ( ce qui n’est pas mon cas ) et donc pour ne pas se foirer des le premier ks

Pour les deux premiers kickstaters, je pense que c’était pour coïncider avec la sortie des remakes des épisodes 2 et 3 sur consoles et PC. Pour le 1, je n’ai pas connaissance d’un nouveau remake, mais il y avait beaucoup de demandes dans les commentaires des deux kickstaters.

2 « J'aime »

Les photos sont minus mais les tuiles ont l’air d’être très sombres non?

Et la boite est hyper moche.

On verra l’offre, et si VF.

Je n’ai joué qu’à RE2. Après, entre RE2 et RE3, l’amélioration n’est pas ouf non plus (sauf pour la couleur des tuiles qui était le gros point faible)
Liste non exhaustive:

  • amélioration de la couleur des tuiles (les tuiles de RE2 sont très sombres, on ne voit quasiment pas les illustrations),
  • les personnages ne sont plus limités à certains types d’armes (je jouais déjà avec cette règle fanmade),
  • les ennemis ont d’avantages de comportements,
  • il y a un système de campagne amélioré (ou différent, je trouvais bien l’ancien système, mais je n’ai joué les scénarios qu’en mode one shot),
  • globalement, RE3 est un jeu plus complet : comprendre qu’il n’est pas obligé d’acheter 3-4 extensions pour avoir l’ensemble du jeu. Par exemple, l’extension « The B-Files » aurait du être dans la boite de base de RE2. La boite de base de RE3 est plus fournie (celle de RE2 est bien vide).
  • les figurines de RE3 sont « mieux », le niveau de détail est identique, mais le plastique est légèrement plus rigide. Dans RE2, j’ai dû redresser 10-15 figurines à l’eau chaude (et je crois aucune dans RE3).

Je t’invite à regarder les vidéos de @Sam_Pug.and.play sur sa chaîne Youtube. Nottament l’unboxing de RE2 et l’unboxing de RE3.

Amha, ça dépend de 3 choses :

  • ton niveau d’anglais, les règles de RE2 et celles de RE3 sont disponible sur le site de SFG,
  • si tu es complétiste ou non. Il y a des KS exclus (en général récupérable sur le site anglais de SFG, mais plus cher et avec des fdp). Sur KS, tu es sûr de les avoir et c’est plus avantageux.
  • le prix. Sur KS, c’est moins cher qu’en boutique (notons quand même qu’il y a eu de belles promo, - 60% je crois, sur RE2, lorsque le KS RE3 a été livré. Pour vider les stocks, je suppose).

Si tu veux les prix pour RE2 français en retail
https://www.philibertnet.com/en/13752-french-rules#ae52

  • Boite de base 86 euros
  • The B-Files : 38 euros
  • Survival Horror : 38 euros

Pour information, pendant le KS de RE2, il y avait: le jeu + ces deux extensions + une boite de figurines alternative (KS exclus) pour 65 £ (+ fdp 20£ d’après la page KS).

A l’époque, je n’ai pas fait le 1er KS, mais j’ai fait celui de RE3 :wink: . Le KS de RE3 est rentable, mais celui de RE2 était vraiment plus rentable.

Sur le shop de SFG, il y a les prix toutes le matériel de RE2 :

Par contre, pour RE3, je note que les KS exclus ne sont pas vendues sur le shop :

A 2-3 euros près, les prix du shop de SFG sont les mêmes que le retail.

Pour être complet sur le prix KS vs retail, pour RE3:

  • Prix KS (pledge de base avec SG + extension City of Ruin) : 65+32 £ (+25£ de fdp), soit 122 £ (141 euros).
  • Prix boutique SFG : 95 +60 euros : 155 euros (fdp ??, taxe comme uk ??), donc plus cher et il n’y a pas la boite de SGs.

Une autre chose, il y a beaucoup d’extensions inutiles, notamment toutes les boites de monstre en double exemplaire. Clairement, c’est cosmétique (sauf peut-être si on joue avec 4 personnages et que l’on arrive en rade de zombies, je n’ai joué qu’à 1 et 2 personnages, donc je ne peux pas dire).

C’est ça :grinning:

Pour le coup, je pense que c’est la vidéo. Il n’y a pas de raison qu’elles soient sombres (enfin plus depuis l’expérience RE2).
Et oui, la boite est super hyper moche. Déjà la boite de RE2 n’était pas terrible, celle de RE3, moche aussi. :roll_eyes:

5 « J'aime »

Merci pour tous ces détails ! :+1: :slight_smile:

Je pense que ce sera mon premier RE si le prix reste contenu avec la nouvelle contrainte de TVA…

2 « J'aime »

Je pense pour le prix ils vont resté sur du 60-70£ comme pour RE 3

2 « J'aime »

Rhaa le Hunter, il m’aura fait tourné la tête dès notre première rencontre lui :smiling_face_with_three_hearts: :sweat_smile: :sob:

SFG prépare une Open World Kickstarter Campaign dans laquelle il y aura beaucoup de SG…

Open World Kickstarter Campaign! Unlock New Content Through Exploration | Resident Evil: The Board Game

Hey, Survivors! The news has broken and, like a virus, it’s already spreading:

Resident Evil: The Board Game is coming to Kickstarter on October 26 this year, with a campaign unlike anything you’ve seen before — our first ever open world Kickstarter campaign!

That’s right. To celebrate the 25th anniversary of the first Resident Evil video game, our love for this incredible series, and the awesome (and growing!) tabletop Resident Evil community, we’re turning the campaign itself into a survival horror experience.

But wait — what does ‘open world Kickstarter’ actually mean? (And how did we let Sherwin convince us to do it?!)

Well, we’ve got Sherwin himself, Lead Designer and self-proclaimed Resident Evil superfan, here to explain…

(Don’t miss the launch! Follow Resident Evil: The Board Game on Kickstarter now)

Exploring the Spencer Mansion on Kickstarter

Before I get started, a special thank you to everyone in our awesome community. Your enthusiasm for the project already has us blown away. When we first started this crazy ride, I knew you’d be all over a Resident Evil board game, but even so…

Just wow.

We’ve got several blogs planned in the coming weeks that will give you insight into what’s in store for you in Resident Evil: The Board Game. But to kick things off, let’s start by discussing what I think is one of the most exciting and ambitious Kickstarter campaigns we’ve ever attempted, or even seen.

What am I talking about? Well, friends, we’re going to explore the Spencer Mansion together in our first ever open world Kickstarter campaign.

Spencer-Mansion-Doors-GIF

Intrigued? Well then, read on…

Unlocking Goals by Exploring: How it Works

Most Kickstarter campaigns (such as those for the Resident Evil 2 and Resident Evil 3 board games) operate with a system of stretch goals, which are unlocked when funding reaches a certain level.

Resident Evil still has plenty of stretch goals (more than ever before, in fact!) but instead, these are unlocked as Kickstarter backers explore the mansion.

At the start of the campaign, we’ll provide you with a piece of narrative which many of you will find all-too-familiar…

RE1-BG-Note-1

This is where your journey begins, as you take your first steps inside the mansion. And, if you back the campaign on Kickstarter, where we go next will be up to you.

You’ll be given a choice to vote on. Will you investigate the dining room? Or perhaps head straight upstairs, following the footsteps you heard overhead?

The next day, the most popular choice will be revealed and we’ll head in that direction — and whatever we encounter there, be it enemies or missing S.T.A.R.S. members, will be added to your pledge as a stretch goal!

This will continue every day of the campaign, as we make our way through the Spencer Mansion and add incredible value to your pledge in the process with tonnes of new gameplay content.

(Yes, every exploration unlock includes gameplay content, too!)

With us so far? Great. Because here’s where things get even more interesting.

Who Will You Save? Unlocking Advanced Characters

At the start of the Kickstarter campaign, every S.T.A.R.S. character will still be alive, either exploring or hiding somewhere in the mansion.

Jill-Valentine-RE1-Render

« There are only three S.T.A.R.S. members left now. Captain Wesker, Barry, and myself. We don’t know where Chris is… »

It will be up to you to find and rescue them in time, by picking up on clues in the narrative. Ignore that emergency radio call or those screams for too long, and your ally will be a mere shadow of their former self by the time you arrive.

Mechanically speaking, they’ll still be added as a survivor character to your pledge. So, you won’t be missing out on any characters. (Or any enemies, for that matter!)

Chris-Redfield-Render

« We continued our search for the other members… and it turned into… a nightmare… »

But Resident Evil is a game of meaningful decisions, and the decisions you make in the Kickstarter campaign will affect who survives the night… to become an Advanced Character!

Yes, at several points during your exploration, you’ll have to make a decision on who lives and who dies. Saving a character will unlock their advanced version, which will be added to your pledge.

Rebecca-Chambers-Render

« Yes, I’m Rebecca. Rebecca Chambers. I’m a newcomer. I just joined the S.T.A.R.S. Bravo Team last month. »

Every character will get a standard version, but only six will get advanced versions. So, you’ll want to find your favourites as soon as you can — not just to save them from an untimely narrative end, but to secure their advanced version for your game!

Barry-Burton-Render

« What is this place? »

So, obvious question… what’s an advanced character?

Advanced Characters Explained

An advanced character is a version of a character that you can unlock while playing Resident Evil: The Board Game after hitting a certain achievement.

Advanced characters represent the character after a significant narrative event. We could, for example, see an advanced Joseph Frost that managed to fight off the Cerberus; an advanced Richard Aiken that escaped Yawn after all; or even an Advanced Wesker that… wait, Chynna-Blue will come after me if I tell you that.

Oh, and one more thing. Advanced characters will all have an alternative sculpt and a new player card with brand new rules!

So, Who Will You Save?

I hope you’re looking forward to the campaign as much as I am — it’s going to be an incredible journey that you’ll want to check back on every single day, with a narrative ending no one can possibly know…

Who will you try and save, other than Barry Burton? Let us know! You can find us on Facebook, Discord, and Twitter.

And if you’re not following the campaign already, go do that now. You won’t want to miss this…

1 « J'aime »

Les personnages principaux en détail :heart_eyes: :heart_eyes:


2 « J'aime »