Black Rose Wars Rebirth - par Ludus Magnus

Quelques révélations sur la nouvelle mécanique de jeu pour Rebirth et le render 3D des succubes…

:mega: Hello, Magisters! Today we will end the overview of the Agony School of Magic for Black Rose Wars Rebirth! Save the date! From Aug 24th on Kickstarter!

Black Rose Wars Rebirth will introduce a new game mechanic: the ongoing effects, that last over time.

Agony is a School of Magic that can benefit a lot from this « new entry ».

Here you have two examples of Ongoing Effects, using a couple of Agony Spell Cards.

Ineluctable Pain can be used with Pain, giving this school some interesting dynamics; Submission, instead, allows to have an excellent defense.

:smiling_imp: They do not have a nice character, they suffer, but never in silence.

They accumulate pain, but one day they will give back all the pain suffered.

Succubus are the Evocations of the School of Agony.

Their main characteristic is that they can absorb damage from their mage every time the mage suffers damages. Damage on their reference card indicates the amount of damage they will inflict each time they attack a target.

With those two different actions, they are one of the most eclectic and fun Evocation to play.

2 « J'aime »

Les dégâts sur la durée, c’est une idée sympa, je trouve (en revanche, je maintiens que le nouveau look des cartes est trop différent de l’ancien, ça m’embête, j’avoue).

Et niveau figs, ce qu’on a vu jusque-là est assez nettement moins bien que la S1, je trouve (les succubes sont vraiment pas terribles, par exemple).

Bref, toujours content à l’idée de voir débarquer de nouvelles écoles, mais pas hypé de folie par ce qu’ils montrent pour le moment (ce serait même plutôt l’inverse, en fait).

Andrea vient de partager le concept pour la boîte de Rebirth… une chose est sûre, au final elle sera bien grosse comme d’habitude ^^

Study for a new box!

4 « J'aime »

Décidément j’aime beaucoup ce forum, on y fait des rencontres très prometteuses.

6 « J'aime »

Dernière révélation par Andrea…

:mega: Welcome to a new School of Magic of Black Rose Wars Rebirth: today we will talk about Technomancy!

Arianna, Magister of Technomancy, is an ambiguous figure, embracing magic and science.

She has the ability, through Magic and thanks to some precautions related to medical studies, to combine parts of different beings, and let them interact together to generate monstrous creatures.

Her new passions are body enhancement, tissue grafts, weapons embedding combined with a practice of rudimentary chemistry.

Next post we will talk about Evocations!

1 « J'aime »

Petite question je vais sûrement prendre la boite de base qui est sorti en boutique! Vous pensez qu’avec le nouveau KS je pourrais récupérer d’ancien SG?
Déjà avec NA:R je sais que j’aurais du contenu.

En français, environ 0 chance

1 « J'aime »

Comme on dit chez nous… Dans tes rêves !! XD

1 « J'aime »

XD foutu français.
Sinon si des gens ont juste la boite de base il y a de quoi faire?

Oui!

Largement, j’ai que la boite de base et j’en ai pas fait le tour ^^.

1 « J'aime »

Merci pour les réponses ^^

elle est si grande que ça ?

6 « J'aime »

Peut-être que @Kptaingrostas marche pas vite, tout simplement… :grin:

3 « J'aime »

Ou peut etre que je suis très petit :stuck_out_tongue:

1 « J'aime »

Je dirai meme que le jeu est bien équilibré avec la boite de base (je ne peu pas juger les ecoles supplémentaires mais plus on en met, plus il y a des chances que ca soit moins équilibré).
Comme dis Kptaingrostas, tu as le temps avant d’en faire le tour !

1 « J'aime »

Je viens de récupérer un all-in et, à part chercher à m’y retrouver dans le matériel, je n’ai encore rien fait d’autre. :sweat:

4 « J'aime »

Nouveau partage…

:mega: Today we take a closer look into Technomancy, one of the new Schools of Magic in Black Rose Wars Rebirth!

:skull: Working on several bodies, parts of different creatures often lay around, Technomancy makes these organic parts useful by reassembling them into little intelligent beings called Cadavers.

Cadavers are the main test subjects for biomechanical grafting experiments, over time these techniques have been improved, increasing their success chances.

When Cadavers receive an upgrade card, beyond the normal card effect, they increase by one their Strength.

However, Cadavers are not the only Evocation in the Technomancy School of Magic… :wink:

2 « J'aime »

Il a pris cher Hellboy ! :smiley:

7 « J'aime »

Bah quoi ? C’est une photo prise juste après l’accouchement ! :grin:

2 « J'aime »