Cthulhu Wars : OS3 - par SPG - Faction The Daemon Sultan, livraison en décembre 2019

Un résumé, en anglais, de la situation de Petersen Games et donc de nos jeux en attente ! :sweat_smile:

Summary for those of us who prefer to read text than sit through a video:

• our projects have progressed slowly

• thanks for your patience

• Petersen Games has reorganised, down to a skeleton crew

• factory lockdowns, shortages, costs and inflation have hit us hard

• time is money; the longer it takes to get a product to market, the more these challenges compromise our position

• PG will now focus on one product at a time to ensure every campaign is delivered

• First up: Cthulhu Wars Final Onslaught, now in final assembly - factory says ready to ship shortly. This includes Cataclysm, Daemon Sultan, German CW products, plus associated expansions

• then onto next product - end goal is to fulfill all obligations

• smaller team takes time, asking for more patience, but all projects are in production/preproduction which is not affected by staffing

• How we got here: 2019 was our best year ever, then 2020 China factory lockdowns and other setbacks (partners out of business, figure molds stolen).

• Smaller products were released at a profit which went to helping fulfill kickstarters.

• Cash supply shrank over time - Sandy put most of his private funds into project

• Were forced to let most of the team go - not the team’s fault

• Sandy is also upset by the delay

• « I am confident that we will fulfill all our promises to our supporters »

• will update unfulfilled campaigns regularly

Ça me fait penser à une anecdote dans mon ancien boulot : quand notre fournisseur polonais qui faisait nos pièces en fonte a fait faillite, on a envoyer une poignée de nos employés sur place avec coupe-boulon, pied de biche et pot de vin pour la police locale pour aller dans l’usine récupérer nos moules (les moules appartiennent aux clients pas aux usines et ça nous a permis de les donner à un autre fournisseur et ne pas interrompre la production).

1 « J'aime »

Whaou ! Violent !

Si @pitpipo peut nous éclairer…:grin:

A priori, le vol de moules date de la 1ére campagne de Glorantha, qu’on avait enfin fini par recevoir aprés plus de 3 ans il me semble…

Voilà ce que je sais, :
La prod de Cthulhu Wars Final Onslaught (qui est un mélange de 2 campagnes KS: le Sultan des Démons et les Chats) se termine à fin Août. Donc pour moi on doit recevoir le tout cette année.
Je vais aller embêter Arthur pour des dates plus précises, pour autant que cela existe avec les Chinois ^^

1 « J'aime »