ISS Vanguard - par Awaken Realms - Livraison VO decembre 2021 / VF juin 2022

Je serais très très surpris qu’il dépasse les 500 ou 600.

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JoA 1.5 c’était 1000$ avec les fdp.

Kingdoms forlorb ils auraient dû culot de faire un all in à 1000 balles alors qu’ils n’ont même pas livré leur premier jeu. Je miserai pour un all in gameplay comme aeon.

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Je sais bien que ça s’est cumulé sur plusieurs KS mais le all-in de Too Many Bones il fait péter les 1000$.

Tu as un lien ?

Pour l’instant uniquement le lien vers le sujet sur Cwowd

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Kingdoms Forlorn et Celestial, je n’y crois pas une seconde, aux 1000$. Les deux ne seront certes pas donnés au niveau du all-in, mais comme @Endevor, je pense quils seront plus aux alentours de 500$ (je pense même moins pour Celestial, selon le nombre de figs).

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P’t être qu’après Marvel Zombies, ils seront à plus :frowning_face:

Pour info : lu sur le discord d’AR

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En même temps c’est normal qu’ils ne réouvrent pas pour tout le monde entre 2vagues… Déjà que le Late Pledge dure plus d’un an, faudrait pas pousser mémé dans les orties.

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Bah avec leur livraison en 2 waves, je vois pas où est le pb.(après moi je m’en fous j’ai mis mon dollar exprès :smiley: )

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Tu veux dire quand ils mettent un pledge all-in gameplay qui contient aussi des éléments purement cosmétiques ? :stuck_out_tongue_winking_eye:

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Tu te moques, et il faut reconnaître que c’est en partie justifié, tant l’appellation de « all-in gameplay » est maladroite, mais il faut aussi reconnaître que, que ce soit sur Tainted Grail, Etherfields ou ISS Vanguard, AR a le bon goût d’isoler la plupart de ses figs et de les proposer à part, ce qui réduit fortement la facture globale pour qui souhaite s’en passer (d’un tiers sur ISS).

Je ne suis pas allé vérifier, mais je n’ai pas souvenir que MG, Monolith et autres CMON, pour ne citer qu’eux, proposent le même genre de chose. Sans doute parce que j’ai mal regardé… :wink:

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Je suis tout à fait d’accord. Mais leur all-in gameplay qui contient des add-ons de figs, c’est à mon avis trompeur et pas très correct. Certes, ils considèrent peut-être que leurs figs font partie intégrante du gameplay, mais…

Disons que ma moquerie portait sur le « clairement »… Parce qu’ils ne sont pas si clairs que ça :wink:

Ouais mais ca valait chaque centimes. (bon pas les euros eux mêmes.)

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Nouvelle update qui annonce des videos playthrough à venir et le pdf du rulebook toujours en WIP (40 pages) :arrow_down: Version non définitive et qui peut encore évoluer

Update #33

ISS Vanguard manual and the upgraded design of the Crew Boards!

Update 33 image|100%xauto

We didn’t plan this, but yet we are once again back before the PM closes :slight_smile: And we bring you the icing on the cake! Still, Work in Progress, but here it is, the ISS Vanguard manual!

Hello Explorers!

Well, let’s start with saying « surprise » :slight_smile: To be honest, we actually didn’t plan to post any more updates before the closing of Pledge Manager (remember 31st of January!). However, our Dev Team have bent over backwards and prepared something special! :slight_smile:

We believe in frequent communication during game development. It gives players a chance to see how the game grows, and it provides developers with an opportunity to bounce their ideas off the players. However, it also brings some slight inconveniences. One of them is that by now, ISS Vanguard has several playthrough videos of various prototypes and test versions out in the wild, with multiple rules variations. As a result, many of you have some rules questions (sometimes very in-depth ones) or want a complete picture, ideally before the closing date of the Pledge Manager. That’s why, in today’s short surprise update, we want to clear any confusion and give you the best possible look at the final ruleset of ISS Vanguard before the Pledge Manager closes!

Unfortunately, the amount of work and ongoing testing made it impossible to share a 100% completed version. This Rulebook is still a work in progress! We’re still fleshing out many parts with our rules editor and our rulebook co-writer Paul Grogan, as well as with many testing groups and external contributors.

So, please keep in mind that:

1) Some rules of the game or wordings may still change.

2) Illustrations and component visualizations are NOT completed yet - some may show older or incorrect components.

3) The Rulebook is still to receive a final round of proofreading.

That being said, we hope you will enjoy reading through the rules as they are now, and we will try to answer any questions in the comments or in one of the following updates! We also eagerly await your feedback.

HERE you can find the whole Rulebook in its current shape.

Quality of Life upgrades to Crew Boards

Now that we shared the WIP Rulebook with you, we’re certain some keen-eyed players will spot that final Crew Boards are slightly larger and upgraded compared to the boards from the prototypes or the campaign page.

While playing the Campaign many times with many groups, we’ve found that keeping the Spent dice above the board sometimes interferes with your rolls, especially when there are many other components on the table or when the space is restricted. This is why we decided to enlarge and restructure the board slightly. The boards have now indented space for all your Spent Dice!

We had to allocate additional funds for this improvement, which we did not anticipate. However, we really deeply believe that the ISS will provide you with an epic adventure, so we couldn’t help it, and we just did make it happen :smiley:

Oh, and additionally, Injury cards attached to the right side of the Crew board interfered with a place most players preferred to discard their Section cards to. We restructured it slightly :wink:

See the SEMI-FINAL Crew board layout design below:

Our playtesters find this new layout a lot more comfortable - and we hope that so will you!

As you can see, many things are still happening, and we are constantly working on finishing more and more content as we speak. We hope that the WIP rulebook will shed even more light on the adventure that awaits you when you board the ISS Vanguard!

Of course, this is not the end of various small upgrades the game gets in the final rounds of testing. Stay tuned for more semi-final components and more information in February :slight_smile:

And remember the closing date! 31st of January at 8PM CEST.

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40 pages ca fait flipper mais en lisant a a l’air assez aéré/illustré donc c’est ptet pas si horrible !

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En fait, il n’y a que 18 pages à lire (Intro et tuto). Le chapitre 3 n’est pas à lire avant de jouer mais sert de référence si besoin:

Avec l’élargissement des plateaux joueur, je me demande vraiment si les playmats seront une bonne idée au final… Ils sentent bon l’inutilité, je sens que je vais passer mon week-end à hésiter à les retirer de mon pledge et me les faire rembourser…

EDITH : oh bah justement, il y a une réponse officielle :

FROM AR_Krzysztof_Piskorski
1/28/2022 3:50 PM

Hi! Just two quick official confirmations for everyone asking about the boards and playmats.

  1. Yes, the playmats were naturally adjusted to fit the new board. We’ll show them in one of the next updates.
  2. Yes, the boards are still dual layer, with indentation for dice, card, and charges. The board preview in this update is a simple 2d illustration - not a 3d visualization of the final component.

Ils vont montrer ava’t ou après la fermeture du pm ? C’pas la même utilité :kiwi_fruit: