Kingdom Death "Nukem Forever" - Reprint - Livraison vague 3 mars 2022 (to be continued)

A votre avis pour une kdm ce sur mpc faut compter combien? J’ai essayé de chiffrer le premier lien mais après 3 mn j’ai abandonné mpc est vraiment pas adapté au surf par téléphone

@everyone !!COMMUNITY EDITION PHASE 2.01 RELEASED!!

We are proud to announce the release of Community Edition 2.01. With this updated (typo fixed) version, we hope this satisfies any remaining peeves you might have had with the core experience of Kingdom Death: Monster. Thank you all for the support!
Download - Full version (213MB):

What have you changed?
Please find the “Change Log” PDF in the above file. It explains the changes in detail. From pages 2-6 you can find a catalogue of changes we’ve made from 1.0 to 1.01 to 2.01. Know, this is not next version of 1.01, but an entirely different Phase touching many different aspects.

Which areas has CE tackled already?

  • Monster Aftermaths
  • Innovations
  • Principles
  • Story Events
  • Weapon Proficiencies
  • Core Gear
  • Core Armor sets
  • Settlement Locations

We will further release updates and strength the other areas of KD:M in the near future! (We’ve begun work on the expansions, Dragon King quarry hype!) Some of this may come after Campaigns of Death as that should change a great number of things.

When can I print it with MPC?

Bridge

Gear Size

Settlement Size

Feedback, Questions, Suggestions, Recommendations?
You can contact us any time on the Lantern’s Reign Discord in #community-edition

J’ai essayé d’estimer le prix de la kdm ce en mpc mais avec un tel impossible… quelqu’un à une idée?

@everyone
!!COMMUNITY EDITION PHASE 2.01 RELEASED!!

We are proud to announce the release of Community Edition 2.01. With this updated (typo fixed) version, we hope this satisfies any remaining peeves you might have had with the core experience of Kingdom Death: Monster. Thank you all for the support!
Download - Full version (213MB):
https://drive.google.com/open?id=1WppaDkubNEqVJnA0S6VlrYObHuZsVyD6

What have you changed?
Please find the “Change Log” PDF in the above file. It explains the changes in detail. From pages 2-6 you can find a catalogue of changes we’ve made from 1.0 to 1.01 to 2.01. Know, this is not next version of 1.01, but an entirely different Phase touching many different aspects.

Which areas has CE tackled already?

  • Monster Aftermaths
  • Innovations
  • Principles
  • Story Events
  • Weapon Proficiencies
  • Core Gear
  • Core Armor sets
  • Settlement Locations

We will further release updates and strength the other areas of KD:M in the near future! (We’ve begun work on the expansions, Dragon King quarry hype!) Some of this may come after Campaigns of Death as that should change a great number of things.

When can I print it with MPC?

Bridge
https://www.makeplayingcards.com/design/dn_temporary_parse.aspx?id=BACD08C05E6380DC3FF67664428BAFAB6956D78042F91C4B762799C857661584820615880EF5DE39&edit=

Gear Size
https://www.makeplayingcards.com/design/dn_temporary_parse.aspx?id=D3CBA323EC3EA1DC0F812639AD0AC19EE5BECE30BA06718BB0AA3BCFA591B336DDE9A4C91EADC137&edit=

Settlement Size
https://www.makeplayingcards.com/design/dn_temporary_parse.aspx?id=D3C4CA17B30A8D5483A2F1B4F0BE4AF32D4152F84420EF4DAF89AF05C2792BB0CC13636AE2834D1C&edit=

Feedback, Questions, Suggestions, Recommendations?
You can contact us any time on the Lantern’s Reign Discord in #community-edition

 

 

 

 

MaJ du shop !

https://shop.kingdomdeath.com/?fbclid=IwAR313g9jaXHwXdPLooykPok7gDZxrXCzLOuz171_TtEYcfN77ejqaVDl3h4

<main class=« main-content » role=« main »>

</main>

MàJ du shop ! Poots a été sobre… point de summer bites :smiley:

 

Je viens de tomber là dessus pour sleever KDM…

https://www.docsmagic.de/Docsmagicde-Kingdom-Death-Monster-Premium-Card-Sleeves-Bundle-1250-Pieces-25-Packs?fbclid=IwAR03CyzdK3ls7ui4YNPi9oO3jjTJ5CPJER8P77vD3k8hELP9h7jiRiIvMI8

Vous en pensez quoi ?

Je viens de tomber là-dessus pour sleeve KDM :

https://www.docsmagic.de/Docsmagicde-Kingdom-Death-Monster-Premium-Card-Sleeves-Bundle-1250-Pieces-25-Packs?fbclid=IwAR03CyzdK3ls7ui4YNPi9oO3jjTJ5CPJER8P77vD3k8hELP9h7jiRiIvMI8

Vous en pensez quoi ?

Pour ceux que ca interesse je suis tombe sur ce resume des extensions a venir.

Il y a deux autres parties et il va en sortir une dernière sur l’ivory dragon.

Vraiment bien foutus, ses articles

Les trois parties sont deja dispo :wink:

part 2 part 3

J’en suis a la deux et ca fait du bien un resume comme ca meme si c’est long forcement =p

Il y a plus d’infos que dans les updates de l’époque?
Enfin des éléments plus récents?

Parce que vous vous faites un peu de mal avec des trucs livrés en 2024… (et je ne plaisante même pas…).

[quote quote=480391]Il y a plus d’infos que dans les updates de l’époque?

Enfin des éléments plus récents?

Parce que vous vous faites un peu de mal avec des trucs livrés en 2024… (et je ne plaisante même pas…).

[/quote]

C’est un resume qui recupere un peu les maj qu’on a pu avoir avec les gencons et autres. Un resume a jour a quoi. Fautl e prendre pour ce que c’est ( et ca changera surement on le sait =p )

J’ai trouve ca agreable a lire et ca m’a donne envie de poser des jours pour faire des journees KDM.

Je viens vers vous pour vous demander de l’aide. L’été arrive et j’ai donc un peu de temps pour enfin tester les mods KDM sur TTS afin de savoir si le jeu me plaît…

J’essaie donc de démarrer une partie mais rapidement, je ne sais pas ce que je dois faire. Il faut dire que je débute sur TTS et que je ne connais pas très bien KDM…

J’utilise le mod « Kingdom Death Monster 1.5 ~ Maximo / Kijan table » et voici comment je débute une partie :
– je clic sur « Start Prologue »
– je clic sur « Start Prologue Showdown » (j’ai également le choix de regarder l’histoire du départ)
– « Shuffle AI deck » + « Claw » dessus
– « Shuffle HL (Hit Location) deck » + « Strange Hand » dessus
– « Start Showdown » –> cela fait apparaître les options « Draw AI », « Put into Play », « Attack », « Move Monster », « Gain Priority Target », « Knockdown Monster »

Que suis-je censé faire après ? Je crois que je dois poser les survivants autour du Lion (le schéma avec les cases bleues à 6 cases du monstre qu’on retrouve dans les règles). Cependant, quand je prends une des figurines et que je la pose, j’ai un message d’erreur…

En plus, il y a des éléments de l’interface dont je ne sais pas quoi faire comme « Place Avatar Here » par exemple…
Ou bien, dans le manuel, il est indiqué que nommé notre survivant lui fait gagner un point dans une stat : je n’ai pas non plus trouvé où je devais indiquer son nom ni quelle stat je devais incrémenter (si je devais le faire manuellement).

Est-ce qu’il y a quelque part un mod KDM 1.5 peut-être plus simple à prendre en main et avec un tutoriel pour les premiers pas ?

 

P.S. Et si des gens veulent jouer sur TTS (pas forcément à KDM), faites-moi signe ! :slight_smile: Pour l’instant, j’arrive à lancer également les mods de « Food Chain Magnate », « Brass: Birmingham Deluxe Edition » et « Mage Knight VF ». Je suis partant pour découvrir des tas de jeux (comme « Spirit Island » par exemple…).

Je pense qu’il y a assez peu de gens sur le forum qui continuent à jouer via TTS. Si tu veux te faire une idée du jeu, pas besoin de tester directement la 1.5, prends une autre version scriptée en 1.3 sinon, ça fonctionnera peut être un peu mieux. Je ne connais pas ce mod, donc je ne peux pas t’aider.
N’hésite pas à passer sur le discord du Gambler’s Nest où tu pourras peut être trouver des joueurs pour KDM, voire d’autres jeux. Perso j’aime bien essayer des jeux sur TTS, Wildlands par exemple me fait envie, et je me lance aussi parfois des parties de Escape the Dark Castle.

https://discord.gg/EzWA7rr

Alors je joue avec le même mod. Je ne me souviens plus trop, mais je vais essayer de répondre. Si ça ne te suffit pas, redemande moi et je vérifierai à la maison.

De mémoire:

  • tu dois poser effectivement les survivants à 6 cases du lion. Le mod de maximo génère régulièrement des erreurs, plus ou moins gênantes, c'est parce qu'il y a bcp de choses scriptées. Perso, la prochaine fois que je jouerai à KDM sur TTS, j'utiliserai un autre mod. Je ne sais plus lequel, mais Fen en a recommandé un. Quelle error ça te donne?
  • L'avatar, c'est si tu veux donner un visage à ton héro. Si tu veux, il y a deux petits sacs en dessous, un avec des portraits d'hommes, un avec des portraits de femmes. J'en prend un au pif dans le bon sac à chaque fois que j'ai un nouveau survivant.
  • Les fiches de perso sont sur la gauche et sur la droite de la zone où tu poses les cartes "mood" des monstres, il me semble. C'est un petit carré blanc avec les caractéristiques de tes persos. Tu peux les nommer ici. Quand tu les nommes, tu augmentes de 1 le "survival". Tu dois le faire manuellement. Le mod de Maximo est un peu troublant parce que ça fait plein de trucs automatiquement, mais pas tout.
Mais sans le livret de règles, tu risques de galérer...

Bon jeu!

[quote quote=480391]Il y a plus d’infos que dans les updates de l’époque?

Enfin des éléments plus récents?

Parce que vous vous faites un peu de mal avec des trucs livrés en 2024… (et je ne plaisante même pas…).

[/quote]
Il résume pas mal d’infos glanées à droite et à gauche, et les analyse. Du coup, la première partie est plus complète qu les infos des updates, oui. Les autres parties, non.

  • Loads of new info in the comment section. Poots has been very active this afternoon in answering questions.
  • Gambler's Chest was slated to be shipping by now, but ran into some delays. Additional info at Gencon
  • Croc is a Node 1 monster
  • GC will have a very nice box (like the core game)
  • Atnas will be shown at GenCon
  • KDM and Campaigns of Death are both regarded as "Must Haves" in regards to moving forward with new content
  • Possible "Naked King" miniature available in the future in plastic
  • Abyssal Woods is Adam's favorite "New" Expansion
  • The Card Pack will be addressed in the next update, possible two boxed prints of the White Box content + some extras

Croc, c’est le crimson crocodile?

J’ai peint mon Dragon King Human form, j’attaque le flower knight…

 

Edit: oui, le croc, c’est le crimson crocodile. Bon, ok, je commence à être impatient de lire son update et de voir les photos…

La question est en quelle année? ^^

[attachment file=481659]

Crise cardiaque Poots m’a tuer, il a communiquer !

It's good for everyone to talk. But It's all good for me to get my ass into the comments here from time to time.
*Double crise cardiaque*

J’espère qu’un acharné décortiquera toutes les réponses, parce qu’il y a quand même un sacré paquet d’infos et incertitudes. Genre là je regardais, la parasite queen sera soit un showdown optionnel soit un final boss, selon les sensations qui se dégagent du combat pendant les tests qu’ils feront

Résumé par qq1 du discord:

General Wave 3 and Wave 4 release date is TBA. More info at gencon. Poots is looking into breaking up wave 4 to ship promo, crossover and wanderer content early. Wave 4 content will contain AKDM content where applicable Plastic showdown board is tied up with Wave 4 Card pack will be split into 2 packs, with the first pack including a core rules update. Build guides will be updated as soon as there is a lull in model design Adam vows that none of the content pitched in the last KS will be cancelled Potential for plastic King sprues to be released as a kit Poots is thinking about having another person lead Titan (deckbuilder) so that it can be actively developed alongside KDM Adam's ass: [ ] not busted [×] busted Kingdom Death 2D, Kingdom Death: Quest and Kingdom Death: Labyrinth are all still in development, but on the back burner as the team works on Monster.
Campaigns of Death & Gambler's Chest AKDM focuses specifically on the story and settlement of a "cognitively advanced group of survivors" Gambler's Chest/AKDM & CoD content has been expanded upon greatly from original KS summary The Gambler's Chest includes the Crimson Crocodile as a node 1 encounter The Gambler's Chest will have a nice box Updates for expansions will not be available outside of CoD due to logistics Atnas will be showcased in the gencon update The Gambler's Chest will contain a main paperback booklet as well as several paper assets. No PDF/PSD files will be released for CoD The strain system will allow for more integrated pieces of gameplay to be released in the future (strain card rewards you for reach a certain LY in a Twilight Knight training campaign given as an example). They could be things as drastic as subspecies of monsters to a miniscule to new fighting art A campaign tracking sheet called "death world" will be released to track changes created from campaign to campaign more easily
Future Expansions Abyssal Woods miniatures are finished but the gameplay aspects are only outlined Increased team sizes and ability to digitally sculpt minis means that expacs will probably include new minis You will not require CoD to include Spidicules in your Abyssal Woods campaign. Potential joke about a monster called a Destiny Moth Once [Wave 3 and 4?] are wrapped up there is potential for Lantern Festival to be released Work has been continuing on the Ivory Dragon Story behind Satan Survivors and the Ivory Dragon expac Parasite Queen is currently an optional showdown that might become a final showdown The Super Saviors content takes place inside a Saviors dream and includes no new content for the dung beetle knight (and does not require DBK). Backerkit purchases did not go towards the Ringtail Fox
Kickstarter summary by @Expand Dong - THANK YOU!