Massive Darkness: Dungeons of the Shadowreach - par CMON - livraison en mars 2026

Le souci n’est pas l’anglais en lui-même, c’est le mélange des deux langues.
Le dos des cartes ayant du texte, avoir deux langues différentes est quand même un brin pénalisant.

3 « J'aime »

2 « J'aime »

Oui, je l’ai même souligné plus haut :stuck_out_tongue:
(en plus j’ai déjà subi ça avec MD1 où j’avais VF et VO et c’était bien chiant… certes cela ne m’empêchera pas de pledger, mais je suis un cas désespéré ^^)
Là je taquinais juste @Dixit :wink:

1 « J'aime »

J’ai MD2 en VF mais pas encore joué (donc je ne connais pas).
Pour jouer à MD3 il faudrait mixer les deux jeux ? Ils ne sont pas indépendants ?

Ils sont indépendants mais on peut les mixer.

2 « J'aime »

Il ne s’agit pas de Massive Darkness 3, mais plutôt d’un stand alone pour MD2.
Si Zombicide te parle plus, cela devrait être comme Green Horde (ou White Death) pour Black Death.

Les jeux pourront, ou non, être mixés.
Mais si tu as pas mal d’extensions pour MD2 particulièrement le kit de conversion MD1 et ceux de Zombicide, cela représente déjà un volume (au sens propre) de cartes conséquentes …
Pas sûr qu’il soit pertinent (voir réalisable ;)) d’ajouter tout le contenu, qui sera probablement pléthorique, de cette campagne.
Accessoirement il y aura d’ici là le crossover du KS White Death qui sera arrivé, et on en aura peut être un autre crossover dans cette campagne.

Pas vraiment de sujets pour les héros qu’on choisi en début de partie, même si le pool commence à être conséquent ;).
Par contre, pour les monstres errants le paquet est déjà assez formidable … si tu mixes tout cela signifie, sauf à utiliser des proxys, que tu dois avoir une montagne de grosses figurines hétéroclites à portée de main :crazy_face:

2 « J'aime »

MD2 j’ai le pledge de base + ext campagne mais la quantité de SG est phénoménale. Je crois qu’il y a déjà laaaargement de quoi varier les parties.

Ok merci !

Oui le pledge de base est déjà conséquent, et en particulier tu as l’upgrade pack avec une masse de cartes de monstres errants ^^

Après il reste toujours possible de ne mixer qu’une partie des éléments (ça demande juste de faire du tri avant et après ^^). Si cette nouvelle campagne apporte des éléments qui ajustent la difficulté, ils pourront certainement aisément s’insérer dans MD2.

Mon post précédent parlait surtout d’un mixage « complet » des 2 (voire 3) campagnes … qui lui risque de ressembler à la reconstitution des agapes de Gargantua ^^

1 « J'aime »

Vus la place et le temps de préparation de MD2 sur un pledge de base KS (qui ramenait déjà la boîte de base, 5 boîte de matos et le kit de conversion pour MD1), ajouter DoS me semble délirant.

2 « J'aime »

Et juste utiliser MD1 ou MD2 avec le moteur de MD3 mais sans les figurines MD3 ?

Le pledge de base de MD2, la meilleure affaire que j’ai jamais faite sur KS en terme de rapport quantité / qualité / prix :trophy:

Une boîte de base, les SG, deux boîtes de héros et une boîte de monstres gratuites, une extension KSE, le kit de conversion de MD1 en MD2, …le tout pour 140€ TTC FDP inclus :heart_eyes_cat:

CMON aura du mal à faire mieux cette fois-ci

3 « J'aime »

Et sinon, j’ai les 5 all in médiévaux BP, MD1, MD2, GH et WD qui arrive, les comic book extras, les Iron Maiden… Et je vais all in sur celui là aussi. Trop n’est jamais trop :sweat_smile:

Bon, il me manque quand même une boîte thunder cats, Willow et Bebop et Rocksteady, mais que voulez vous, faut bien nourir les enfants :smile:

3 « J'aime »

Nombreux disent que c’était la dernière bonne affaire sur KS. C’était un autre temps…

to the first Dev Diary! The devs take a look at the new difficulty mechanics and announce our livestream on February 4th, 2025 at 12:00PM EST.

Crafting Shadowreach: New Classes, New Challenges, New Adventures

By Marco Portugal, Design and Development Team Leader at CMON

Hello! I’m Marco Portugal, co-designer of Massive Darkness: Shadowreach. Today, I’m excited to share with you the design journey behind this new chapter in the Massive Darkness series.

I still remember when Alex and I first began working on the Massive Darkness: Hellscape box. One of the most ambitious features we wanted to introduce was the asymmetric classes. Our goal was to create a streamlined dungeon crawler that was easy to learn but still offered distinct and engaging mechanics for each player. We wanted every class to feel unique, having them be different enough to stand out, but not so complex that they would overwhelm players.

[Rogue and Wizard components from Massive Darkness 2: Hellscape]

We were thrilled with the reception of Hellscape. It was incredibly rewarding to see how much players enjoyed it. What made it even more exciting was hearing that Tom Vasel, host of The Dice Tower, rated it his favorite Dungeon Crawler of all time. As much as we targeted veteran players like him, we honestly didn’t expect such an overwhelming response. It was truly a home run.

Thanks to Hellscape’s success, CMON decided to create a new installment. We set out to expand on the well-loved system we’d already built and give players more content. The goal was to create a direct sequel that was totally compatible with the now established rules.

The first thing we discussed was the theme. We wanted to return to classic fantasy roots. Think traditional monsters and dungeon exploring. That’s when the idea of the underground tunnels of Shadowreach emerged. A sprawling, subterranean realm that stretches far beneath the surface seemed like the perfect fit.

Since asymmetric classes are the heart and soul of Massive Darkness, the next challenge was determining how many new classes we would introduce. Designing classes is one of the toughest parts of Massive Darkness, so we decided to focus on just a few new ones, making each impactful and exciting. Initially, we considered reintroducing some of the original classes from Shadowreach and adding new ones through expansions. But in the end, we decided to make all six classes in this box completely new. These fresh classes are what make the game so special, and we felt that was the best direction. As a result, there won’t be any class expansions this time around.

Another thing we learned from Hellscape was that some players wanted a more challenging experience. While the core mechanics were well-received, some found the difficulty level too easy. For Shadowreach, we wanted to cater to both kinds of players, both the ones who enjoy the current difficulty and those who crave a tougher challenge.

To solve this, we introduced new Challenges. These are game modules that allow players to customize their experience. Whether you prefer the game’s current difficulty or are looking for something more demanding, these modules give you the freedom to adjust it as you see fit.

There are three distinct Challenges in the Shadowreach Core Box. They can be used individually or together, letting you mix and match to create the perfect difficulty for your playstyle. They’re similar to the Hellbreaker Challenge from Hellscape, the Fluffy Auras from Rainbow Crossing, or the Draconic track from Demon Dragon. They can be added to any Quest or Campaign.

Let me give you a quick rundown of these exciting new Challenges:

Dread Encounters Doors Challenge

A new deck of door cards, the Dread Encounters Door cards, adds an extra layer of difficulty. These cards always present a challenge for players to overcome, unlike the regular Door cards, which can sometimes offer helpful effects. You can use the Dread Encounters cards exclusively, or shuffle them in with the regular ones.

Shadow Nightmare Challenge

A new track, the Shadow Nightmare Track, replaces the traditional Darkness track. This track adds more spawns and enemy activations, escalating tension and difficulty. Simply swap out the Darkness Track for the Shadow Nightmare Track, and you’re ready to face a more dangerous game.

Enhanced Monsters Challenge

Four special effect cards introduce powerful abilities that make Mobs and Roaming Monsters even tougher. These cards can be added to any Quest, and you can mix and match them to ramp up the difficulty as much as you want.

With these new Challenges, we hope Massive Darkness: Dungeons of Shadowreach will reach an even broader audience. Our goal was to give players the flexibility to tailor the difficulty to their liking, whether they prefer the original experience or want a more intense adventure.

I can’t wait for you to dive into the new classes, test out the challenges, and explore the dark, mysterious Dungeons of Shadowreach. It’s been an amazing journey to bring this box to life, and I’m incredibly proud of what we’ve created.

See you in the shadows!

Livestream Announcement

Be sure to join us for a livestream on Tuesday, February 4th, at 12:00PM ESTahead of the launch. We’ll be going over some exciting parts of the campaign in a bit more depth and answering some questions you might have!

5 « J'aime »

Marco Portugal a fait un super boulot sur Ankh, il a fait évoluer le jeu bien après le KS, rajouté des choses, etc. Je pense que vous pouvez lui faire confiance pour Massive Darkness.

4 « J'aime »

On apprend déjà qu’il n’y aura que six nouvelles classes MD2 sur cette campagne, toutes dans la boîte de base.

Aucune extension de classe au programme

Ce qui est une bonne nouvelle pour ceux qui veulent faire un pledge « light » puisque les classes sont l’élément le plus intéressant dans MD2 … celui qui donne le plus d’intérêt aux extensions.

1 « J'aime »

Quand tu vois qu’il n’ont pas été capable d’équilibrer les 6 premières classes de MD2… Ca ne donne pas confiance pour cette suite !

2 « J'aime »

Moi je n’attends que la modification de ces … de dés noirs pour pledger.

2 « J'aime »

Il a fait quoi sur Ankh ?