The Dark Quarter - par Lucky Duck Games / Van Ryder Games - Livraison octobre 2023

Ah c’est marrant je voyais plutôt Eddy Mitchell, moi. Comme quoi …

Après on les a jamais vu dans la même pièce !

2 « J'aime »

Les gars de Van Ryder ont annoncé un crossover avec The Dark Quarter pour Final Girl. A voir s’ils ne vont pas faire un crossover dans l’autre sens pour The Dark Quarter…

Hello residents of The Dark Quarter! AJ with Van Ryder Games here. Just wanted to let everyone here know that we’ve announced a promotional crossover with our game Final Girl on KS currently where Julia and Constance will get their own Final Girl promo cards if and when we hit the $1.3M dollar stretch goal. This seems like a good moment to let the folks here know about that project in case you might be interested! Here is the link to the update we posted today: https://www.kickstarter.com/…/final-girl…/posts/3408473

272003753_10159491720891145_8776882495979896430_n

Malin !

La da me hype. J’attends d’avoir plus d’infos et surtout une éventuelle localisation

C’est marrant, la DA depuis la présentation de la couv m’a totalement déhype, j’ai vraiment l’impression d’avoir vu une couv de vieux jeu video avec des persos à la peau plastique … et depuis je ne vois que ça :frowning:

1 « J'aime »

Focus sur le Dude… oops, pardon, Winter Mullins…

:fountain_pen: The Beaumont Agency is full of « characterful » investigators and Winter Mullins is no exception. In the Dark Quarter, you’ll play as characters with their own « skeletons in the closet » and you’ll have to decide when to prioritize the case or your own problems. :beers:

:open_book: "Winter Mullins could talk to dead people, although poltergeists made poor conversationalists. Being inundated by the pleadings of the deceased would drive most people insane, so the good news was that Mullins could only see them when he was drunk. The bad news is that he was almost always drunk.

This did make him a unique asset to the Beaumont Agency, since an investigator who could speak to the dead often came in handy, even if said investigator was perpetually drunk. Most didn’t mind, however, since Mullins, despite being eighteen sheets to the wind on any given day, was one charming sonofabitch."

3 « J'aime »

J’espère que la trad ne sera pas édulcorée :innocent:

1 « J'aime »

On dirait la DA de Disco Elysium. J’adore !

3 « J'aime »

Voilà le focus sur Constance Moreau…

:smiling_imp: Supernatural forces when unchecked can run amok through The Dark Quarter but thankfully not everyone wishes to use their powers for evil :innocent:

:open_book:| Constance Moreau, forced to grow up overnight when her mother was killed in a car accident. She became hard as steel with a will to survive that was frequently terrifying.

She discovered magic as well as a talent for it. By age 12 she had the abilities of a voodooienne thrice her age. At 15 she summoned her first loa. And at 18 she was regarded as one of the most powerful magicians in all of Dark Orleans.

She wanted to flex her arcanic muscles, and no one ran into more wild and crazy shit than Beaumont Agents did. Vampires, werewolves, and diablos, oh my. Constance Moreau couldn’t imagine anything more exciting. :pen:

Warning, ceci est un procès d’intention assumé :
A l’aune de Sleeping Gods et vu les textes montrés ci-dessus, je suis persuadé que la trad sera édulcorée.

A savourer en VO à mon avis.

Moi elle m’a plutôt fait penser à Sookie dans True Blood (serie avec des vampires en Nouvelle Orléans…)

1 « J'aime »

Il me tarde que ça traite un peu plus de gameplay quand même.

C’est le soucis avec LDG, de la DA plein ta face mais t’en sais pas plus. Est-ce que ça va ressembler tellement à Destinies par exemple, ce qui serait pas top pour moi vu que je l’ai revendu :thinking:

Pour les fans de N-O et de super-héros, j’ai trouvé la série Cloak & Dagger pas mal.

2 « J'aime »

Première figurine…

The Baron will see you now… what will you say to the loa of the dead?

5 « J'aime »

LDG va bientôt recevoir les protos…

We’re expecting prototype copies of The Dark Quarter any day now to the studio and are really looking forward to introducing you to this new world!

5 « J'aime »

:the,dark,quarter,:

Proto reçu ! Du coup les reviewers devraient les recevoir d’ici peu

7 « J'aime »

La photo du jour partagée par Az…

Everyone’s favorite drunken detective is on the table for testing today

4 « J'aime »

ca ressemblerait pas un reskin de destinies ? (mode troll off) parce que moi je resigne si y’a un vrai mode coop (autre que le 2+2) et des enquêtes un poil plus approfondies

ah oui ! et si les personnages peuvent durer entre les scénarios (mais semblerait que ca soit le cas, sinon il aurait des archetypes et pas noms)

1 « J'aime »