Zombie Horde - par Dark Gate Games - reboot mi-2024?

DG Games (Vampire Hunters, Dark Rituals, Neo Morphosis, Ancient Blood) est de retour avec un nouveau projet et donc nouvelle campagne participative. Après les vampires, voici maintenant au programme les zombies…

🎲 Prepare for the Ultimate Zombie Survival Experience - Zombie Horde Board Game! 🎲

🌟 Resource Management, Tactical Exploration, Tower Defense, Boss Rush, Skirmish, and Dungeon Crawler - All in One Game! 🌟

In a world plagued by the undead, only strength in numbers can secure your survival. Zombie Horde is not just your ordinary board game; it’s an immersive combination of diverse genres designed to keep you on the edge of your seat!

🔹 Resource Management: Help your colony grow, strategically allocate resources, and ensure your group’s survival.

🔹 Tactical Exploration: Scavenge for vital supplies, uncover hidden locations, face challenging decisions, and uncover the mysteries that lie ahead.

🔹 Tower Defense: Reload your mortars and heavy machine guns, lay traps, and fortify your position against relentless waves of zombies.

🔹 Boss Rush: Face off against menacing huge mutated zombie monsters, each with unique abilities and challenges.

🔹 Dungeon Crawler: Delve into dark buildings, where the undead lurk around every corner.

🔹 Skirmish: Engage in intense tactical battles, where every move has consequences.

:busts_in_silhouette:: 1-? joueurs
:alarm_clock:: ? min
:gear:: mécanique principale


Coût estimé : ?


La page KS : https://www.kickstarter.com/projects/1900818244/zombie-horde?ref=cwowd

Autres liens :

6 « J'aime »

J’ai bien aimé vampires Hunter. Pour du zombicide il etait simple et intéressant.
A voir ce que ca donne sur celui-là

Ca donne la sensation que l’originalité se trouve sur la gestion de la hauteur notamment avec des zombies représenté par horde plutôt que par individu. Ca peut-être intéressant, a voir comment ça se positionne par rapport à Zombicide 2nd édition.
L’éditeur a combien de projet en cours non livrés d’ailleurs ?

2 pour le moment Néo Morphosis en cours de production et on peut encore le prendre en late pledge. Pour une livraison fin d’année, après il faut regarder les dernières actu.
Le PM de The old vampire hunter encore ouvert pas de livraison pour le moment

1 « J'aime »

Neo Morphosis est prêt à être envoyé et le late pledge est clôturé.

Drapal. Mais j’espère que Neo Morphosis sera en chemin et qu’Ancient Blood aura bien avancé avant de mettre un billet sur celui-ci.

Vous croyez qu’il y aura une VF (ou clairement non, je n’ai pas regardé leurs autres projets)

Probable, leurs deux derniers projets ont droit à une trad complète. À voir la qualité de celles-ci (comme d’hab)

1 « J'aime »

Taille des figurines 20 mm c est du 1/72 ?

2 « J'aime »

Ca fait très « World War Z » je trouve.
L’idée est bonne mais il faudra voir peint et si ça apporte réellement quelque chose sinon de tripler le travail de peinture.

1 « J'aime »

Je crains la fausse bonne idée pour ma part. Ça va douiller, prendre une place folle pour peu de diversité. J’attends de voir.

2 « J'aime »

Je trouve ça absolument hideux, je vois pas des hordes mais un gloubiboulga de plastoc, vraiment là je comprends pas :sweat_smile:

:point_right:Welcome to the Colony Board, the heart of your survival in the thrilling board game, Zombie Horde! Your primary objective is to fortify and upgrade essential machinery to ensure the colony’s survival against the relentless zombie horde.
:point_right:The Colony Board features an upgrade tree that presents a myriad of choices for your colony’s development. Each upgrade has its own unique benefits, allowing you to tailor your strategy to suit your playstyle. As you progress through the game, the upgrades become increasingly important, turning your once-fragile refuge into a formidable fortress.

:star2: Electric Power System - the colony’s lifeline! With its unwavering support, lights stay on, defenses remain operational.

:star2: Water System upgrade – staying hydrated is crucial! This upgrade provides a steady flow of water.

:star2: Farming, the golden key to survival! Upgrade for more crops, better hunting, and pro scavenging.

:star2: Cooking system vital for colony’s survival! Tasty meals boost morale, keep survivors healthy to fend off the relentless zombie horde.

:star2: Bullet Production is your colony’s ticket to survival. In this unforgiving world teeming with zombies, you need a reliable source of ammunition to defend yourself.

:star2: Heating system, water cleaner, and hot water system – essential for boosting colony morale, ensuring comfort, and well-being for all!

So gather your resources, plan your upgrades wisely, and lead the colony to survival against all odds.

4 « J'aime »

👹 Meet the Big Bad Boss: The Destroyer 👹

Prepare yourselves for an epic showdown with the ultimate zombie boss, the Destroyer!

🧟‍♂️ This undead behemoth is here to wreak havoc on your team, and it won’t be an easy walk in the park. The Destroyer comes with its own set of spine-chilling rules and a unique set of encounter cards that will test your strategy, teamwork, and survival skills like never before.

🎁 And here’s the best part: it’s FREE for all Kickstarter backers! 🎁 Don’t miss this chance to amp up the apocalypse! Get your hands on The Destroyer Expansion! 🌟

🎉 Expand Your Zombie Horde Adventure! 🎉

Prepare for a whole new level of excitement with the Boss Rush mechanic in The Destroyer Expansion! 🌟 Seasoned zombie slayers, this one’s for you! 🧠🔥 The Boss Rush mechanic brings a layer of challenge and adrenaline to your tabletop battles. Team up, gear up, and let the epic showdown begin! 🤜🤛

Are you ready to confront the Zombie Horde? 🌟🧟‍♂️

5 « J'aime »

A voir , mais déjà si pas de VF pas de pledge . Tower défense ça donne envie

Ils ont proposé la VF sur leur dernier projet participatif. Pour Dark Rituals c’est Légion distribution qui à localisé le jeu en français. Niveau figurines elles sont très bien détaillé et de bonne qualité.

1 « J'aime »

Par contre leur direction artistique dernièrement est … spéciale (bon ça n’engage que moi).

1 « J'aime »

J’avais lâché Ancient Blood pour ça, la DA vraiment trop spé pour moi et pas ce que je cherchais dans le thème.
Autant pour Dark Rituals c’est ce qui m’a fait l’acheter en partie parce que ça allait avec le thème, autant des figs systématiquement horrifiques ça ne s’impose pas toujours et ça fait un peu recyclage, AMHA.

C’est plutôt la DA de Neo Morphosis qui pour ma part m’a complétement laissé de marbre… « Tentacules the boardgame »… :face_with_head_bandage: