Etherfields - par Awaken Realms

attention, si vous payez en dollars, votre banque appliquera (très) surement un taux de conversion, débité en plus sur votre relevé.

On sait pour combien de temps le PM est reouvert?

Nouvelle update sur la livraison et la réouverture du PM et ouverture du LM

Update #42

Hey guys!

Time for another quick, weekly shipping updates.

We can see more and more backers are receiving their games and enjoying the dream world of Etherfields and seeing you guys discovering all the dreams is worth all the unslept nights spent on the game! We hope you all have a good fun with it!

Shipping update

  • We have shipped around 47% of orders and already delivered 32%
  • Canada shipping is starting this week
  • Europe shipping continues, we shipped about 60% of orders
  • USA shipping continues, we shipped about 45% of orders
  • Rest of the world shipping continues, we shipped about 10% of the orders
  • Asia shipping continues, we shipped about 35% of orders
  • We are still estimating shipping everything by the end of November

Overall things are going according to plan and we hope everyone will have games on their table soon!

Also, please remember to share your experiences on Facebook or BoardGameGeek, we really appreciate it!

Pledge Manager re-opens (including Late Pledge)

OK, so this is something a lot of you have been asking about! We decided we are able to re-open Pledge Manager for everyone with the second wave delivery. So if you have missed some expansions - you can add them to your order now!

Also if you are not a backer you can join now too just follow this link:

Etherfields Board Game by Awaken Realms - Gamefound

Below you can see short instructions:

  • if you’re going to place new order or finalize the previously not finalized Kickstarter pledge, at this point only the single wave of shipment option would be available

  • if you already have a placed order for single wave of shipment everything you have ordered will be shipped along 2nd wave.

  • if your order is a split shipment (English language), you already received (or will receive soon) the first wave content.

If you want to add new pledges to your current order, keep in mind that whatever you’ll be adding now, due to system limitations you will be charged for split shipment but all added items will ship in the 2nd wave. Please note that Expansions and/or addons can be added to the existing order (their shipment affiliated cost is not affected by the wave selected) but they will also ship in 2nd wave .

  • If you want to add a any type of pledge (in English language) to your order, it’s best to place a new order for that - so the shipment cost affiliated will be for the single shipment.

  • if our order is a non-English split shipment one, you can still add to your initial order - the added content will still make it to the 1st wave.

-Note that if you’ll like to place a new order, you’ll be able to select only the single shipment option!

Community Involvement

Last but not least we couldn’t be happier about how our Etherfields community grows and gets involved in the Etherfields. One of our backers William Dovan - has prepared a great supplement that may help new player get along first steps with our game. You can check it out below!



Click here for full version!

Thats it for today, thanks for reading and see you next week with next update!

2 « J'aime »

J’ai posé la question dans la section « Comments » du PM, s’il était possible de réviser les devises £/$/€ avec les valeurs actuelles

Je viens de checker mon pledge sur gamefound par curiosité avec la réouverture du PM et la SURPRISE ils me demandent 4,65e de plus alors que tout était payé depuis presque 1 an WTF??
Je suis le seul dans cette situation ?

Y’a un mec sur le groupe FB qui a eu le cas également, et ca me paraissait effectivement étrange…

J’ai eu pareil en changeant d’adresse…

Ils font payer le changement d’adresse ?? Sympa…
En tout cas moi je n’ai rien changé depuis 1 an sur ma commande donc je vois pas d’où vient ce surplus, sachant qu’ils ne m’ont jamais envoyés de mail pour me signifier des frais supplémentaires.

J’avoue ne pas avoir tout compris et j’ai payé sans me poser de questions…Va savoir pourquoi…

Personne ne fait payer les changements d’adresse, ça parait probable que ça soit une sorte de bug, ils ne risqueraient pas un tel scandale pour quelques euros, le mieux est d’ouvrir un ticket sur leur sav, j’ai du mal à croire que ça soit autre chose qu’une erreur.

Ça vaccine pour prendre le playmat

Je ne sais plus si je l’avais mentionné mais lors du Live Marcin a dit qu’ils espéraient publier les règles traduites d’ici 1 à 2 semaines.

Ca saoule cette histoire de board.

Mais si c’est pour avoir mal au dos (et je suis sujet à ça) car la zone de jeu est trop loin, ça ne va pas me servir à grand chose. Je vais donc annuler le playmat et attendre les fichiers pour m’en faire faire un customisé…

Découpage :slight_smile:

Par contre leur service pour changer le pledge est vraiment exemplaire. J’ai pris contact hiers soir et j’ai pu changer à l’instant.

Oui, ils sont efficaces ! Par contre, il semblerait que dans l’opération les frais de port ont pris quelques euros supplémentaires. Ce qui brouille un peu les pistes est que j’ai pris en plus le jeu de cartes, donc logiquement ils doivent augmenter, mais…

Et puis la facture est toujours celle du premier pledge. J’hésite à ouvrir un nouveau ticket… :sweat_smile:

Je les trouve vraiment bon pour les tickets. J’ai pu enlever sans souci les miniatures comme pour Tainted Grail et les réponses sont adorables. Ca donne envie de leur laisser un tip franchement :slightly_smiling_face:

Bon, ben je suis parti sur du Sundrop. Et je n’ai pas écouté ma raison, ni les messages raisonnables ici : j’ai pris le Sphinx sans attendre. C’est con, hein. Voilà, mais c’est fait. Dans l’enthousiasme ambiant.

Des messages raisonnables ? Ici, dans ce lieu de perdition ? J’ai dû passer à côté… :grin:

3 « J'aime »

C’est le cas de le dire. Il manque, dans le résumé du profil de chacun, un truc qui indexerait le flouze évanoui sur le nombre de sujets et messages lus et postés…