The Breach - par Ludus Magnus Studio - livraison juillet 2023

La dernière update que j’avais zappé. Par contre, leur we remain confident that we will be able to keep the delivery date for this summer ça ne va pas tenir encore bien longtemps je pense ^^

Update #33 - From Japan with Love

Hello, Breachers!

here we are with our regular Monthly Update, the first one in 2023!

Pre-production work on The Breach is progressing on all fronts! At the time being, the design of the Core Box and expansions of Prometheus, I.C.E. Breakers, Copy_Right, and Kabuki Nights is complete. All of this content has successfully passed the multiple playtest sessions. The game design of all the content in Gene.Sys, the stretch goals box, has also been completed. We are now working on the graphic layout of their content, which will then be followed by translations.

Game design work is continuing on the last expansion left: Erebus. As you know, this expansion will introduce several new mechanics compared to the core game (the Agents, Team VS Team, new I.C.E.s), so the work schedule has been longer than for the other expansions, and more playtest sessions needed to be sure that it works properly. We are therefore devoting more energy to making this expansion truly a must-have for the fans of The Breach, and we will soon show you the result of this work!

So let’s move on to the topic you are surely most interested in, which is the timeline for the fulfillment of The Breach. Despite the slight delay at the end of the design phase, we remain confident that we will be able to keep the delivery date for this summer.

After the spoiler on the new I.C.E. Breakers rules from the last update, today we introduce you to the final version of another of the expansions that we have finished design work on. Get ready for a trip to Japan, here’s to… Kabuki Nights!

Many famous Breachers come from an Eastern background, with lethal and unheard techniques. With their stylish Avatars, they are ready to challenge the Database!

With Kabuki Nights you can add 2 new Avatars and as many as 3 new Breachers, let’s get to know them better!

KUSARI

This Avatar gains significant benefits while screened. She is able to deliver lethal attacks or cross the Rooms in the shadows, even in the absence of open connections. If you feel like a rookie ninja and like to move through the darkness, waiting for the right moment to strike, this Avatar is the one for you. Speed will be essential and her Malware cards will help you manage your cubes in this.

For example, Peripheral Diffusion will make you move all cubes from the Cache to another box the moment you take control of a Node.

With Kusari, you will be as silent and deadly as a ninja!

Kusari Components

GURA

If, on the other hand, you prefer more direct approaches, Gura is a dangerous war machine with two well-sharpened Katanas. He proves lethal in melee, able to strike several Enemies with a single slash. He may seem vulnerable to attacks, but the Illusory Mask Malware allows him to switch positions with a Seeker-type I.C.E. in the Database before suffering an attack. His enemy will be shocked to discover that they missed their target and that their real target is now in a different Room.

Gora Components

OKAMI

Okami may seem like a bit of a weirdo girl, but she is an expert in frequencies and signals. Her favorite Malware allows her to manipulate the behavior of the I.C.Es in the Database as needed. Her Cheat, on the other hand, allows her to move the Gates so as to reconnect in the vicinity of her target.

Okami and a Neko on the desk!

ONI

Oni is a skilled thief in real life and… well, he is in virtual reality too! His opportunistic strategy allows him to get the most out of Databases crowded with other Breachers, so he can steal as much as possible from others’ work. You will love this Breacher as much as your opponents will hate him!

Oni material and a (very) pink player board… What else?

KOGA5HI

This boy, of unknown origins, has recently gained visibility in the world of the Breachers, managing to use Disconnection and Reconnection techniques in the Database with great mastery, to generate devastating effects.

KOGA5HI is one of the Breachers created by the winners of the contests launched during the campaign, we will reveal all the artworks of these Breachers in a dedicated update! Some patience and you will know what they look like in the world of The Breach!

Database Goes Bigger!

In addition to these new Avatars and Breachers, Kabuki Nights add all the material needed to increase the number of players to 5 or 6, and the Database will also take on new forms to accommodate such a number of Avatars. Two new Rooms will join those in the Core Game, and these can be used in any game of The Breach, as well as create larger Databases.

We will show you some examples (taken from the Kabuki Nights rulebook) of Databases for 5 or 6 players. With the 6 players’ configurations, the Central Gate allows you to Reconnect directly to the heart of the Database!

A larger Database for all our brave Breachers!

What do you think? Are you ready to challenge the Database with all this new material? Give us your feedback!

That’s all for today, see you next month with a new update!

#firewall!

Bon, ben, contre toute attente, ça avance sur celui-là aussi :

« mass production of the miniatures will start in the second half of July. The production deadline for having all finished boxes ready to go, based on the information we have from the factory, will thus be by early September! »

Les trois projets continuent de progresser en même temps, manquerait plus qu’ils lancent aussi la prod de Runar cet été, tiens… :scream:

En tout cas, pour le moment, ils ont l’air de tenir à peu près le planning (NAR vague 1 et BRW pendant l’été, c’est pas gagné, il vaut probablement mieux viser l’automne, mais The Breach et Runar d’ici la fin de l’année, ça reste jouable). Et s’ils arrivent à écluser tout sans se retrouver exsangues au niveau des finances, ça devrait les mettre sur de bien meilleurs rails pour la suite.

2 « J'aime »

Ils ont prévus un prochain KS quand, ca sent l’annonce d’un KS dans les semaines à venir tout ça :smiley: ?

3 « J'aime »

Hater

1 « J'aime »

51ckJ1jAp7L.AC

3 « J'aime »

Tu veux parler de Requiem: Downfall of Magic pour Octobre / Novembre ^^

Juste avant le départ de chine d’un des deux entre NAR et BRW tu veux dire ? :wink:

2 « J'aime »

Nouvelle update.

Figs en cours de validation, début de la prod estimé à fin août. Départ des bateaux fin novembre.

Du moins, pour le moment… :sweat_smile:

Prochain KS en décembre… c’est ça hein :wink:

Je me demandais combien de temps il allait te falloir pour arriver. :grin:

Je crois que leur prochain KS est vaguement annoncé pour Q4, conclus-en ce que tu veux. De toute façon, j’ai un peu du mal à croire qu’ils puissent être prêts pour envoyer celui-là d’ici la fin de l’année, alors… :sweat_smile:

Ça ferait moins de 6 mois de retard, le choc serait vraiment violent ! :scream:

1 « J'aime »

Moi c’est pas le livré avant ou apres l’heure qui me chagrine… c’est avec quels sous :slight_smile:

C’est con on a toujours pas les comptes 2022… ça serait plus rassurant (parce que ceux de 2021 comme je l’ai déjà dit… ça semblait pas large)

Ben écoute, peut-être qu’ils continuent de bluffer, mais en attendant, tout avance, et ils annoncent en gros la livraison de leurs 4 jeux en retard de septembre à décembre (bon, OK, seulement la vague 1 pour NAR). S’ils arrivent à le faire (en s’appuyant probablement sur la campagne de Requiem, mais j’en sais rien, en fait), ça apurera quand même pas mal leur passif (presque totalement, en fait), et ça leur permettra de repartir sur de bien meilleures bases pour peu que certains de ces jeux aient une vie en boutique.

en tout cas c’est pas avec les tiens :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 « J'aime »

Je t’ai envoyé un MP, pas assez sur de moi sur la lecture des bilans italiens pour poster un avis détaillé… mais bon y’a des postes genre les 450k€ de masse salariale et 1M€ de trésorerie à fin 2021 qui ne laissent pas trop place a l’interprétation…

Non, tout comme MG j’avais pas mis un sou non plus… mais bon on a essayé de prévenir dès début 2022 pour eux, bien avant qu’ils nous fassent une Anastyr…
Après je dis pas que c’est sur a 100% que LMS va nous faire une anastyr, mais y’a beaucoup de symptômes (entre autre le bilan 2021, mais pas que…)

1 « J'aime »

Oui, j’ai vu ça. Clairement, on sait depuis un moment que leurs résultats sur KS sont insuffisants. Mais franchement, quand je vois comment ça avance, je suis plus confiant cette année que l’an dernier à la même époque, en fait. Contrairement à MG où la situation ne faisait que se dégrader, là, je n’ai pas l’impression que ce soit le cas.

Après, c’est peut-être juste eux qui sont très doués pour ne montrer que les bons côtés, mais de toute façon, si c’est le cas, ils ne pourront plus se cacher longtemps, vu que NAR vague 1 et BRWR, leurs deux plus gros jeux, devraient avoir été expédiés (voire reçus) avant le lancement de leur prochain KS.

On verra bien d’ici septembre s’ils demandent une aide pour les fdp, déjà (sachant que rien, dans leur com, ne le laisse supposer ; s’ils comptaient préparer le terrain, ils le font très mal). Si ce n’est pas le cas, c’est sans doute que ça ne va pas si mal que ça, l’un dans l’autre… :wink:

2 « J'aime »

A moins qu’ils n’aient grave dégraissé le mammouth, je serais à ta place bien moins confiant, parce que contrairement à MG avant Anastyr ils n’ont pas rentré grand choses sur les 12 derniers mois…

Après il n’y a aucun risques : soit ils livrent comme promis avant le KS (et donc c’est moi qui suit dans le faux) soit pas (et donc ils font une Anastyr avec leur prochain KS)… y’a pas beaucoup de nuances de gris entre les deux (le « c’est en cours de prod slash ca va bientôt partir slash y’en a un sur les bateaux slash autre excuse bidon, mais faut qu’on lance le KS » pour moi c’est comme pas livré du tout…)

C’est pas le terme que j’aurai utilisé :sweat_smile:

J’aurais du ajouter : Supplémentaire :slight_smile: (pour moi sur le passif le risque est de l’ordre de 100%…)

1 « J'aime »


Mais ils vont livrer :crazy_face:
J’ai Runar et D.E.I. En attente :joy:

2 « J'aime »