Monumental - de Matthew Dunstan - par FunForge

J’ai bricolé vite fait ce PDF recto/verso a partir des images de l’update

Monumental-Mode-Continu-Final

(A imprimer en ajustant à la taille de la page)

13 « J'aime »

Merci Arkhane, c’est sympa !!! :+1:

Bonjour,

Quelqu’un vendrait un super all in ? Je recherche le jeu de base en version deluxe et avec toutes ses extensions/tokens premium + 5 tapis de jeu

Merci par avance,
Anthony

@Nixx tu as un client :wink:

C’est déjà vendu, mais merci, tu as vraiment une mémoire d’éléphant :smiley:

c’est surtout que si j’avais pu je te l’aurais pris :slight_smile: mais les vacances coutent cher … j’espère en chopper un à l’arrivée

1 « J'aime »

Ah dommage, je te les aurais bien récupéré. (Corréze :smiling_imp:).
Si tu ne trouve pas je suis prêt, en envoi lettre, à te les prendre. :wink:

1 « J'aime »

je voudrais t’envoyer un mp mais je ne peux pas

1 « J'aime »

Super contact et transaction effectuée avec simplicité et rapidité, avec @Markkus7596. Merci.:+1:

1 « J'aime »

Bon, je vends une boite Monumental deluxe (celle de mon fils) comprenant toutes les cartes sleevées + les piéces + les tokens + les figurines. Les tours ont été peintes.
80€ fdp compris.

Possibilité d’échange avec :

  • Hannibal et Hamilcar
  • Civilization une nouvelle aube et son extension Terra Incognita
  • Champ d’honneur et son extension « noblesse »
  • Clash of cultures édition monumental.

Ou deux jeux parmis cette liste :

  • Dune édition 2019 et son extension Tleilaxu ou Dune 2021 le jeu de plateau.
  • Spacecorp 2025-2300
  • Outlive et son extension
  • Civilization une aube nouvelle
  • Mare nostrum et son extension
  • Champ d’honneur
2 « J'aime »

Salut possible d’avoir des photos ?

1 « J'aime »

Je fais cela tout de suite.

C’est carrément honnête, comme prix :ok_hand:

1 « J'aime »

Très bon prix !

1 « J'aime »

Alors, on est d’accord que c’est la boite de base, deluxe sans l’extension Lost Kingdoms.



Et la future boite d’envoi

Si cela te convient, tu me le dis sur ce topic. Je te contacte en MP pour que tu puisses avoir mon mail.

Je l’ai mis à 100€ sur okkazeo.

2 « J'aime »

Ben elle me prend de la place, j’ai vendu l’extension à un Cwowdien. La boite de base, même en deluxe, ça va être compliqué de la vendre et elle va prendre la poussière. Alors autant qu’elle parte avant que les prix s’envolent et que ça deviennent compliqué de la vendre (funforge parle de vendre la version tokens en boutique).
J’ai la mienne, compléte. Donc si mon fils veut y jouer, un jour, il prendra la mienne.

1 « J'aime »

derniere news :
Hi fellow backers,

In our previous update, we said that discussions and options were still ongoing regarding the delivery of Monumental.

I’m sorry to announce that we need a little more time. The first quarter of 2023 is no longer an option but we’ll start the fulfillment of your pledges in the course of next year. Hopefully before summer.

We understand how frustrating and upsetting it is to read through.

Trust me, I’m very saddened to release that update. Of course, even if I’m alone answering your PM and comments, the Funforge team (Philippe, Claude, Gersende, Maud, Thomas, François, Charline) align themselves with this declaration:

We won’t let you down! We are board gamers ourselves and every day we unite our forces to make this delivery happen. As soon as it is financially possible. If we can make it before summer, we will.

If you follow the Namiji Kickstarter campaign, you know that Funforge found a way to pay for the extra costs. As you know, we are facing the same problem with this KS campaign. Fulfillment and logistics are much more expensive now than before Covid. And as for Namiji, we only need a little more time to gather what’s missing to start the shipments without asking for an additional contribution. This is our burden.

We promised to deliver the game without asking for more, and we won’t change that statement. We made mistakes in the past and we’ve lost precious time. The rest is history.

You know that many project leaders currently suffer from the same issue (maybe you heard about the new video by Quackalope) and we know how stressful it is for every person working in these companies.

Luckily, beyond crowdfunding projects, Funforge is also a publisher and a distributor and we can count on our sales through retail to gather the missing amount (we don’t sell Monumental, only our retail references). This is not easy but we’ll overcome these costs. Almost there!

Matthew Dunstan, the game designer of Monumental, understands our situation and often calls to be sure we are fine. His support is precious.

From now on, so you know, there will be no more monthly updates. We need to focus on retail sales to start the fulfillment as soon as possible in 2023 (I repeat, we don’t sell Monumental, only our retail references). Our small team will continue to focus on urgent priorities to meet that goal.

As I can’t be on the KS page when my time is needed elsewhere, please send PM if you have questions. I can’t check the commentary section very often but I do respond first and foremost to PM. Considering the amount of emails and messages that I receive every day, the delay to receive an answer to a PM may take up to 10 business days.

Thank you in advance for your understanding and patience.

Of course, as soon as we have the fulfillment plan to share, I’ll release an update here:

https://www.kickstarter.com/projects/funforge/monumental-african-empires/posts

In any case, we won’t start shipments before giving you all the details via an update. We’ll release a plan for each geographical area at least one month before anything starts. Before that, no update will be released on the KS page.

Thank you in advance for your support and time.

Have a good day and take care.

Thank you.

Charlotte & the Funforge team
Philippe, Claude, Gersende, Maud, Charline, François, Thomas.

Le « hopefully before summer » me laisse assez pantois. 9 mois pour livrer un jeu produit c’est du jamais vu.

1 « J'aime »

L’été c’est dans 7 mois mais sur le fond je suis d’accord, c’est lunaire…

2 « J'aime »

Certes mais ça fait 2 mois qu’ils ont annoncé ne pas pouvoir expédier les jeux faute de sousous.

2 « J'aime »